خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری کرج:

امور جوانان را باید به خود جوانان سپرد/ لزوم راه اندازی تشکل های حامی جوانان در کرج

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۶۱۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان کرج گفت: توجه به ورزش و امور جوانان از برنامه های محوری دولت در استان است.

به گزارش ایلنا، سیدجمال جلیلی در جلسه «شورای ورزش و ستاد ساماندهی امورجوانان» شهرستان کرج با اشاره به اینکه ساماندهی امور جوانان و توجه به امر ورزش از برنام‌های محوری دولت در استان است، بیان کرد: استاندار البرز تاکید ویژه‌ای به این امر دارند و این جلسه نیز  به دستور فرماندار کرج، تشکیل شده است.

جلیلی در ادامه با اشاره به برگزاری روزهای سه‌شنبه‌های بدون خودرو و لزوم تسری و گسترش آن در ادارات شهرستانی، بر ضرورت مشارکت تمامی دستگاه‌ها در امر ورزش همگانی تاکید کرد و پیشنهاد داد تا بر اساس مناسبت‌های روزشمار، مرتبط با رسالت سازمانی هر اداره و نهادی، برنامه دوچرخه سواری، خاص پرسنل و کارمندان آن نهاد برگزار شود؛ به عنوان نمونه در روز درختکاری که متعلق به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است، برنامه سه‌شنبه بدون خودرو توسط این اداره برگزار شود و به فراخور هر مناسبت از سوی ادارات و با هماهنگی ادارات ورزش و جوانان شاهد این ورزش همگانی باشیم.

وی همچنین توجه به ورزش ادارات به ویژه ورزش بانوان را نیز مهم دانست و افزود: بسیاری از فعالیت های ورزشی نیازی به اعتبار و بودجه ندارد، مثلا برای پیاده روی در بوستان ها و پارک های شهر که اخیرا نیز شاهد هستیم در روزهای تعطیل مربیان ورزشی نیز در تعدادی از بوستان ها برای همراهی و آموزش کارمندان حضور دارند که فرصت مغتنمی برای اشاعه ورزش های همگانی و حفظ سلامت جامعه خواهد بود.

جلیلی در ادامه با بیان اینکه عملکرد دستگاه ها در استان رصد و مورد ارزیابی قرار می گیرد گفت: با توجه به قرارگرفتن در ماه پایانی سال و تجمیع اقدامات انجام شده در دو حوزه ورزش و امور جوانان، انتظار می رود ادارات شهرستان، در جلسه آتی با دست پُر گزارشی کامل و جامع از عملکردها و اقدامات انجام شده اداره خود را به همراه آسیب شناسی و احصاء نقاط قوت و ضعف و برنامه پیشنهادی سال 98 به جلسه شهرستان ارایه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج در جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان کرج، با تاکید بر ضرورت توجه و اهتمام در امور مربوط به جوانان تصریح کرد: اشتغال و ازدواج جوانان به عنوان دو اولویت مهم باید در دستور کار ادارات و برنامه ریزی ها قرار داشته باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت جوانان برای امور عمومی و مردمی بهره برد، افزود: مشارکت جوانان در فعالیت های اجتماعی، زمینه ساز تربیت مدیران جوان در عرصه های مدیریت کلان خواهد بود.

جلیلی با بیان اینکه باید کار را به جوانان سپرد،گفت: ضرورت دارد جوانان توانمند را در اجرای برنامه های عمومی و اجتماعی بکارگرفته شوند و آنان را برای ورود به عرصه مدیریت تربیت و آزموده شوند.

وی با تاکید بر بکارگیری شیوه های نوین برای حضور جوانان در عرصه های مختلف اجتماعی افزود: راه اندازی تشکل های حمایتی مربوط به امور جوانان در کرج یکی از اولویت‌هایی است که جای خالی آن احساس می شود، این تشکل ها می توانند با شناسایی جوانان مستعد و آشنا به کار، بستر حضور آنان را در مشارکت های اجتماعی مرتبط فراهم آوردند که در این بین سهم دانشجویان نیز در حوزه های مختلف باید دیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج با بیان اینکه ارزنده‌ترین قشر جامعه جوانان هستند و نباید از آنها غافل شد گفت: جوانان صاحب ایده و انگیزه هستند و باید از ظرفیت آنها بنحو مطلوب و موثر استفاده کرد.

 وی افزود: در انجام بسیاری از طرح های اجتماعی که تجربه آن را پس از انقلاب اسلامی، جوانان عهده دار بودند، همانند مشارکت در طرح واکسن فلج اطفال تا سایر فعالیت های اجتماعی، می توان بار دیگر زمینه این قبیل اقدامات را برای حضور بیشتر جوانان فراهم آورد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز