خبرگزاری کار ایران

نماینده بانک خون بندناف خوزستان:

درمان سرطان خون در کودکان از طریق سلول‌های بنیادی

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۱۵۹

نماینده بانک خون بندناف خوزستان گفت: 70 بیماری خونی از جمله سرطان خون و تالاسمی در کودکان با استفاده از سلول‌های بنیادی بند ناف رویان درمان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مانیا سهرابی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر مراحل مختلف کارآزمایی بالینی برای بیماری‌های فلج مغزی، اوتیسم، دیابت نوع یک و کاهش شنوایی از طریق سلول‌های بنیادی بند ناف رویان در حال انجام است.

وی افزود: بیشترین پیوندها در حال حاضر در بیماری‌هایی که منشا خونی دارند نظیر تالاسمی، سرطان خون، کم خونی مادرزادی، بیماری‌های نقص سیستم ایمنی بوده است اما پتانسیل درمان نزدیک به 70 بیماری با استفاده از این سلول‌ها وجود دارد.

سهرابی گفت: در حال حاضر حدود 106 هزار نفر در کشور عضو بانک خون بندناف خانوادگی رویان هستند و تجربه پیوند سلول های بنیادی خون بندناف در کشورمان نیز وجود دارد و تا کنون نزدیک به 100 پیوند با استفاده از این سلول ها انجام شده که از این تعداد 24 نمونه مربوط به نمونه‌های بانک خون بندناف رویان است.

درمان سرطان خون در کودکان از طریق سلول‌های بنیادی

سهرابی مشارکت در طرح کارآزمایی بالینی فلج مغزی و اوتیسم با سلول‌های مزانشیم بندناف را یکی از فعالیت‌های مهم در این حوزه دانست و گفت: چهار نوع محصول مختلف از بافت اولیه پرده آمنیوتیک تولید کرده‌ایم که کاربرد آن در درمان زخم‌های مزمن و حاد، جراحی‌های چشم، جراحی عروق و جراحی‌های عمومی، ستون فقرات، ارتوپدی و پزشکی ورزشی، گوش- حلق- بینی و دندانپزشکی، زخم دیابتی، سوختگی‌های درجه دو و سه، زخم‌های فشاری، زخم‌های ایجاد شده پس از جراحی یا پس از برخورد ضربه، زخم‌های ثانویه حفره‌ای یا تونلی زیر پوستی ناشی از عفونت زخم‌های اولیه، زخم‌های پوستی ایجاد شده در بیماران (EB ) Epidermolysis Bullosa و زخم بستر است.

وی تصریح کرد: در صورتی که از طرف پزشکی درخواست نمونه خون بندناف داشته باشیم، در بانک خون بند ناف در کمتر از یک دقیقه در بین بیش از 80 هزار نمونه‌ای که اطلاعات ژنتیکی آنها تعیین شده است( HLA) جستجو برای آن نمونه خون انجام می شود.

شرکت بانک خون بند ناف رویان به همت محققان پژوهشگاه رویان جهاد‌ دانشگاهی و با همکاری شرکت گسترش صنعت علوم زیستی (لیدکو) به عنوان اولین بانک سلول‌های بنیادی خصوصی کشور فعالیت خود را در سال 1384 شروع کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز