خبرگزاری کار ایران

منوچهر حبیبی خبر داد:

درآمد بالای متکدیان با سوءاستفاده از حس انسان‌دوستی مردم

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۸۲۱

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: متکدیان با سوءاستفاده از حس انسان دوستی مردم به درآمدهای زیادی دست پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی امروز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار استان قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: با رصد درست اوضاع کودکان خیابانی که تابعیت ایرانی دارند می‌توان دریافت که این قشر از جامعه به کدام دستگاه حمایتی وابسته هستند و چرا دستگاه مربوط در ایفای وظایف خود در این زمینه موفق نبوده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در موارد خاص تکدی‌گری می‌توان از دستگاه قضایی برای ساماندهی این افراد کمک خواست تا به صورت قانونی با این معضل اجتماعی برخورد لازم صورت گیرد.

حبیبی افزود: متاسفانه بی‌توجهی به امور متکدیان خیابانی موجب شده که افراد مشغول به این حرفه منبع درآمدی خوبی را به جای کار و تلاش در جامعه پیدا کرده و با سوء‌استفاده از حس انسان‌دوستی مردم به افراد متمکن جامعه تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: اگر دستگاه‌های متولی در چارچوب وظایف خود برای مبارزه با تکدی‌گری اقدام کنند، این‌گونه درآمدزایی‌های نامشروع بدون هیچ‌گونه معضل اجتماعی بزودی در قزوین جمع خواهد شد.

حبیبی خاطرنشان کرد: متاسفانه به کارگیری کودکان در این نوع کسب درآمد روح مردم را آزرده کرده و سیمای شهری را نابسامان می‌کند بنابراین باید با حرکت سریع و قاطع هرچه زودتر این ناهنجاری اجتماعی را از میان برد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با تاکید بر موثر بودن کارهای فرهنگی در این زمینه، افزود: باید جامعه را با فرهنگ‌سازی نسبت به این معضل هوشیار کرد تا راه های رسمی و مناسبی را برای کمک به نیازمندان واقعی انتخاب کنند.

این مسئول اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در این زمینه موجب از بین رفتن بازار کار این افراد شده و آنها را به مراکز خدمات رسان برای اشتغال به کارهای درست اجتماعی هدایت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز