خبرگزاری کار ایران

سید محمود عسگریان:

موضوع مهم در بحث اشتغال، حفظ و تثبیت واحدهای تولیدی فعلی است

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۷۴۹

همایش سالانه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) در سالن اجتماعات شهدای استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، سید محمود عسگریان در این همایش ضمن اشاره به این موضوع که روز برگزاری این همایش با سالروز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب مصادف شده، گفت: شفاف‌سازی اقتصاد، سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری، ارزی و... از اهداف کلی سیاست‌های‌ اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: شفاف‌سازی، مبارزه با فساد، رقابت‌پذیری سالم، عدالت اقتصادی و یکسان‌سازی شرایط شرکت‌کنندگان در معاملات دولتی سبب شد رویکرد حاکمیت به سمتی پیش برود تا گلوگاه‌هایی که سبب آسیب می‌شوند را شناسایی کنیم.

عسگریان با اشاره به اینکه یکی از نقاط مهم گلوگاهی مناقصات و معاملات دولتی است، اظهار کرد: در دو سال اخیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) مورد اقبال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید به سامانه «ستاد» توجه ویژه‌ای داشته باشیم، عنوان کرد: موضوع مهم در بحث اشتغال اولا حفظ و تثبیت فعالیت واحدهای تولیدی موجود در استان است و در کنار این باید به فکر سرمایه‌گذاری‌های جدید بود. بی شک راه‌اندازی و فعال کردن سامانه ستاد سبب رونق و تحرک‌بخشی به اقتصاد درون استان می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان خاطرنشان کرد: تمامی خریدها با رعایت قوانین و مقررات باید در داخل استان انجام شود مگر در موارد خاص. این سامانه نیاز به معرفی و آموزش دارد تا مجموعه‌های مختلف در حد امکان به این سامانه بپیوندند.

حاتم نیکخو مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان هم در این مراسم گفت: عدم امکان حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری داخلی، فرار مالیاتی، تبعیض در پرداخت‌ها و ... از پیامدهای عدم نظارت دقیق و کافی به دلیل ضعف پایگاه‌های اطلاع‌رسانی جامعه در حوزه‌های اداری و اقتصادی کشور است.

وی افزود: حوزه‌های معاملات دولتی مشکلاتی دارند که تاکنون چندین پایگاه و سامانه اطلاع‌رسانی برای آن‌ مصوب شده است.

نیکخو با بیان اینکه سامانه ستاد هشتمین و کاملترین سامانه است، تاکید کرد: هرچند این سامانه همچنان نواقصی دارد اما کاملترین سامانه از این دست است.

وی ضمن اشاره به مزایای این سامانه بیان کرد: کاهش هزینه‌های دولت، حذف واسطه‌ها، کاهش تخلفات مالی، حمایت از تولید داخلی، جلوگیری از کالاهای قاچاق، شفافیت در ارائه اطلاعات و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ از مزایا این سامانه است.

سید ناصر محمودی مدیرکل امور اقتصاد دارایی استان همدان نیز در این همایش با خاطرنشان کردن این نکته که 55 سازمان زیرنظر اقتصاد دارایی فعالیت دارند، اظهار کرد: سامانه ستاد در شفاف‌سازی نظام مالی کشور و دستگاه‌های کشور کمک شایانی کرده است.

بهزاد کشانی معاون اجرایی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) نیز که در این همایش حضور داشت ضمن اشاره به اینکه این سامانه توسط جوانان این کشور طراحی شده، گفت: همین امر سبب افتخار ماست. ده سال طول کشید تا این سامانه به این نقطه برسد. نواقص این سامانه زیاد است اما در تلاش هستیم تا این آنها را مرتفع کنیم. البته یکی از مشکلات فعلی ما خریداری سرور است.

کشانی با بیان اینکه سال 96، 15 هزار عضو از بخش‌خصوصی داشتیم و الان به 90 هزار مورد رسیده است، گفت: اگر موافقت‌های لازم انجام شود در دیگر مراکز مانند فرمانداری‌ها نیز آموزش لازم را برای استقرار این سامانه انجام خواهیم داد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز