خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از نیروگاه بیوگازسوز با ظرفیت تولید ۳ مگاوات برق در سال 99

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۶۸۷

سرپرست معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از راه‌اندازی نیروگاه بیوگازسوز با ظرفیت تولید 3 مگاوات برق در سال 99 خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد ؛ مهدی یعقوبی ظهر امروز در این باره به خبرنگار ما گفت: در راستای استفاده از تکنولوژی‌های روز در مدیریت پسماند در نظر گرفته شده تا نیروگاه بیوگازسوز با ظرفیت حدود سه مگاوات برق با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی (با اعلام فراخوان عمومی) در فاز اول احداث شود که امیدواریم تا اواسط سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

سرپرست معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد افزود: همچنین یک قطعه زمین نیز برای سایت دفن زباله شماره ۲ به صورت اجاره به بخش خصوص و راه‌اندازی و بهره‌برداری از نیروگاه بیوگازسوز در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص سایت شماره دو پسماند مشهد نیز اظهارکرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما در حوزه مدیریت پسماند اصلاح و راه‌اندازی خطوط پردازش زباله با ظرفیت پذیرش روزانه حدودا ۱۰۰۰ تن زباله تا تیرماه ۹۸ و واگذاری بهره‌برداری آن به بخش خصوصی است.

یعقوبی گفت: میزان زباله دفع شده شهر مشهد در حال حاضر حدودا ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تن در روز است که این رقم با احتساب پسماند خشک جداسازی شده و جمع‌آوری شده در مبداء به روزانه ۲۲۰۰ تن می‌رسد.

سرپرست معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد همچنین درباره برنامه‌های این معاونت جهت استقبال از بهار سال 98 اظهار کرد: سعی شده در استقبال از بهار ۹۸ تفاوت‌هایی نسبت به سال گذشته داشته باشیم و در همین راستا طراحی المان‌های گل نوروز امسال با نوروز سال گذشته از لحاظ گستردگی و تعاملی بودن آنها متفاوت خواهد بود، و همچنین سال گذشته طراحی المان‌های گل عمدتاً به صورت المان‌های تک بوده که در نوروز ۹۸ به صورت المان‌های تعاملی، جشنواره‌ها و گذرهای گل به همراه رویدادهای هنر و نمایش‌های خیابانی و موسیقی و… اجرا خواهد شد.

یعقوبی تصریح کرد: یکی از ایده‌های جدید در نوروز بوستان‌های متحرک است که براساس این طرح برخی از المان‌های جدید در ایام نوروز، توسط خودروهای سنگین (تریلی) حمل شد و در پایانه‌ها و محل‌های مناسبی در سطح شهر برای استفاده شهروندان و گرفتن عکس یادگاری، چند روز مستقر می‌گردد و سپس با همراهی دوچرخه‌های حامل گل به عنوان سفیران بهاری به نقطه‌ای دیگر از شهر منتقل می‌شوند.

سرپرست معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: نوروز امسال در طراحی المان‌های گل از نور، آبنما و رنگ نیز استفاده ویژه خواهد شد تا همزمان با فرارسیدن بهار به محیط زیست شهری طراوت بیشتری داده شود.

وی در خصوص برنامه‌های این حوزه برای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری در مناطق سطح شهر نیز افزود: ارائه مشوقات و تسهیلات مختلف همانند گذشته از جمله بخشش حقوق شهرداری ناشی از تغییرات کاربری و مزایای ورود به محدوده، تقسیط مطالبات شهرداری، پرداخت تسهیلات بانکی و…، بکارگیری ۴ کارگزار به منظور ساماندهی ۶۰۰۰ شغل در سطح شهر و استفاده از ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی جهت انتقال مشاغل مزاحم از طرح‌هایی است که می‌تواند به بهبود فرآیند ساماندهی مشاغل شهری سطح شهر کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز