خبرگزاری کار ایران

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری :

کارآفرینی درک فرصت‌‌هاست نه فرصت‌جویی / برای سرمایه‌گذاری امنیت و ثبات لازم است

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۳۴۰

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: بحثی که امروز مغفول واقع شده این است که کارآفرین یک ساختار و خانواده یک ساختار دیگر است و هیچ گاه این دو در تقابل با هم قرار ندارند.

بهناز موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه اساسا در شرایط تحریم اقتصادی قرار داریم، قطعا موضوع کارآفرینی بسیار پراهمیت هست و در این بین، زنان کارآفرین هم می‌توانند در این شرایط تحریم نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند.

وی افزود: از یک سو با تعداد زیادی زنان متخصص فارغ‌التحصیل دانشگاهی مواجه هستیم و از سویی دیگر، فضای کار در جامعه با مشکلاتی روبرو است؛ به جهت اینکه سرمایه‌گذاری کمتری در جامعه اتفاق می‌افتد بنابراین راه حلی که می‌تواند مشکل را تا حدی حل کند، وجود زنان کارآفرین است.

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: با عصر انقلاب دیجیتال روبرو هستیم و به تبع این انقلاب، رویدادهای نوآورانه‌ای در حال رخ دادن است که کارآفرینی زنان هم می‌تواند یکی از این رویدادها باشد.

موحدی اضافه کرد: در کنار آن، استارت آپ‌هایی که توسط زنان کارآفرین می‌تواند ایجاد شود و یک سری ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد کند برای اینکه بتوانند با روش‌های خلاقانه از این ظرفیت‌های کار آفرینی بیشترین استفاده را کنند.

وی خاطرنشان کرد: در معاونت امور زنان تمام هدف این است که زنان کارآفرین را گردهم جمع آوریم تا بتوانیم از تجربیات همدیگر استفاده کنند و بحث‌های مختلف کارآفرینی از آغاز کار تا تولید و نوع کالا، شیوه‌های مختلف تولید و بازاریابی را مطرح کنند.

بانوان می‌توانند تجریبات خود را به اشتراک بگذارند

این مسئول تصریح کرد: زنانی که در عرصه‌های کارآفرینی تجربه کسب کرده‌اند می‌توانند تجربیات خود را از طریق شبکه ارتباطی که با همدیگه ایجاد می‌کنند به اشتراک بگذارند.

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری افزود:  برای اینکه بانوان بتوانند تجربیات خود را به هم منتقل کرده و در عین حال مسائل و مشکلاتی که زنان کارآفرین در این عرصه با آن مواجه هستند را هم بتوانند مطرح کنند باید بتوانیم برایشان نقش نهادی مفید و موثری  ایفا کنیم.

موحدی ادامه داد: نقش نهادی یعنی اینکه بتوانیم تسهیل‌گری کنیم و  در جاهایی که برای زنان از لحاظ بوروکراسی و قوانین می‌تواند مانع باشد؛در حد توان ضوابط  را تسهیل ببخشیم.

آشنایی زنان کارآفرین با شبکه‌های بازاریابی

وی اضافه کرد: می‌توانیم آموزش های لازم را از طرق مختلف در اختیار زنان کارآفرین قرار دهیم و اگر لازم باشد با شبکه‌های بازاریابی آشنایی بیشتری پیدا کنند تا بتوانند در این عرصه موفق باشند و رقابت بیشتری داشته باشند گرچه باید بتوانیم این فضا را فراهم کنیم تا از این فضا برخوردار بشوند.

 مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: اگر قرار باشد یک سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد و ثبات و امنیت در آن حائز اهمیت است.

موحدی افزود: بانوان قاعدتا ریسک‌پذیری کمتری نسبت به آقایان دارند چرا که تجربه کمتری در عرصه اقتصادی دارند و آگاهی بخشی بیشتر به بانوان و اینکه بازار کار چه قواعد و مقرراتی دارد  و از چه ضوابطی پیروی می‌کند و چه ریسک ها و خطراتی در بازار کار وجود دارد و ارائه مهارت‌های برای ورود زنان به عرصه اقتصادی لازم و ضروی است.

هسته اصلی کارآفرینی درک فرصت‌ها است

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور که در امنیت شغلی و سرمایه برخی با مشکل مواجه شده‌اند بنگاه‌ها چگونه می‌توانند پا در عرصه کارآفرینی گذاشته و فعالیت اقتصادی کنند، توضیح داد: هسته اصلی کارآفرینی ، درک و فهمیدن فرصت‌ها است که  خیلی مهم است  و اینکه ظرفیت‌های خردی داشته باشیم و بتوانیم این ظرفیت‌های خرد را توسط زنان کارآفرین به ظرفیت های کلان تبدیل کنیم.

این مسئول ادامه داد: موضوع مذکور، تنها از طریق ایجاد شبکه ارتباطی بین زنان کارآفرین امکان‌پذیر است یعنی این سرمایه‌ها ، فرصت‌ها و ظرفیت‌های خرد جمع شوند و این ظرفیت کلان رو تبدیل به یک چتر کنند و زیر این چتر زنان کارآفرین فعالیت کنند.

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: قطعا اگر این ظرفیت‌های خرد تبدیل به یک ظرفیت بزرگ شود ، پتانسیل و سودآوری بزرگی راخواهد داشت و ریسک‌های کمتری سمتش می‌رود و تجربیات همدیگر را می‌توانند به گونه‌ای به اشتراک بگذارند.

موحدی خاطرنشان کرد: حرف اصلی این است  که کارآفرینی فرصت‌جویی و فرصت‌یابی نیست بلکه کارآفرینی مسئولیت‌پذیری اجتماعی است  و این بعد در حوزه زنان بهتر جلوه پیدا می‌کند چرا که زنان افراد مسئولی هستند که در دیگران هم می‌‎توانند حس مسئولیت‌پذیری را ایجاد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز