خبرگزاری کار ایران

محمود حجتی خبر داد:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۳ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۳۳۷

۱۳ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان هرمزگان با فرمان رئیس جمهوری و توسط وزیر جهاد کشاورزی به طور همزمان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح همزمان این طرح‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: در این سفر تعداد ۱۳ طرح با ۲۵۰ پروژه عمرانی و تولیدی در زیربخش‌های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی و آبخیزداری دام و طیور و شیلات و باغبانی با اعتباری معادل ۳۸۰۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی با ایجاد اشتغال ۱۴۷۸۷ نفر در استان افتتاح و با عملیات اجرائی آن آغاز می شود.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های مهم و موثر در توسعه اقتصادی و کشاورزی استان، گفت: طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۴۲۳۳ هکتار و سرمایه‌گذاری ۷۶ میلیارد تومان از محل منابع عمومی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب ۲۲۲ پروژه افتتاح می شود.

حجتی خاطرنشان کرد: از اول انقلاب تا پایان سال ۱۳۹۱ طرح سامانه‌های نوین آبیاری در ۷۹۵۰۰ هکتار از اراضی هرمزگان اجرا شده و از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان - معادل ۴۰ درصد - در این دولت به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی گفت: ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی این استان به سیستم‌های نوین آبیاری و تجهیز ۷۰ درصد از اراضی به سیستم های نوین آبیاری، پیشگام است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: توسعه کشت‌های گلخانه ای در سطح ۶۰ هکتار و سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومان با اشتغال ۵۰۰ نفر و تولید ۱۵۰۰۰ تن انواع محصولات سبزی و صیفی در قالب ۱۷ پروژه افتتاح می شود که با بهره برداری از واحدهای مذکور سطوح گلخانه ای استان به ۲۹۰ هکتار افزایش می یابد.

حجتی یادآور شد: ۱۰۰ هکتار گلخانه تا پایان سال ۱۳۹۱ در هرمزگان احداث و ۱۹۰ هکتار گلخانه نیز در دولت های یازدهم و دوازدهم ایجاد گردیده است و علاوه بر این ۸۰ هکتار گلخانه جدید نیز در حال اجرا می باشد.

وی اظهار کرد: طرح های آبخیزداری در قالب ۸ پروژه با تعداد ۴۷۵ سازه در سطح ۵۰۰  هزار هکتار و سرمایه گذاری ۵۲ میلیارد تومان که حدود ۶۵.۵ میلیون مترمکعب روان آب حاصل از بارندگی را کنترل می کند، افتتاح خواهد شد.

حجتی با بیان اینکه ۳۵۲ سازه آبخیزداری با مشارکت مردم احداث شده است،افزود: از جمله اقدامات بسیار خوب در این طرحها حضور و مشارکت خیرین در فعالیت های آبخیزداری در این استان می باشد که در این طرحها تعداد ۹ سازه با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان توسط خیرین انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی درباره پروژه های کشاورزی جدید استان هرمزگان گفت:عملیات احداث مجتمع های گلخانه ای در سطح ۱۲۰۰ هکتار و سرمایه گذاری ۲۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۹۶۰۰ نفر و تولید ۳۰۰ هزار تن در سال طی سه سال آینده آغاز می شود.

حجتی خاطرنشان ساخت:عملیات اجرایی توسعه سایت های پرورش میگو در سطح ۶ هزار هکتار و تولید ۳۰ هزار تن و حجم سرمایه گذاری ۸۷۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰۰۰ نفر طی سه سال نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرائی واحد تولید جوجه یک روزه با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه مرغ مادر و ۲۶۴ هزار قطعه جوجه یک روزه گفت: همچنین کشتارگاه های مدرن با سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و اشتغال ۳۵ نفر احداث خواهد شد.

حجتی اظهار داشت: عملیات اجرایی دو طرح دامپروری (دام سبک و شتر) با سرمایه‌گذاری ۱۷۸ میلیارد تومان و اشتغال ۱۰۰۰ نفر آغاز می شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت:پروژه ای که هم اکنون خدمت حضرتعالی گزارش می شود، بهره برداری از ۳ مجتمع پرورش میگو به مساحت ۸۰۰ هکتار و حجم سرمایه گذاری ۱۱۶ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰۰ نفر و تولید پیش از ۴۰۰۰ تن است که با بهره برداری از سایت های مذکور، سطوح زیر کشت پرورش میگو استان به بیش از ۷۸۰۰ هکتار با تولید بیش از ۳۶۰۰ تن خواهد رسید.

حجتی یادآوری کرد: امسال ۴۶ هزار تن میگو از مزارع برداشت شده که این میزان ۴ برابر سال ۹۲ است.

وی با بیان اینکه در شیلات و آبزی‌پروری کارهای شگرفی انجام شده، عنوان کرد: تولید محصولات شیلاتی در اول انقلاب حدود ۳۲ هزار تن بود که این میزان در سال ۹۶ به ۱.۲ میلیون تن رسیده و ۴۰ برابر شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که سرانه مصرف آبزیان در اول انقلاب یک کیلوگرم بود،گفت:سرانه مصرف آبزیان در حال حاضر به ۱۱ کیلوگرم افزایش یافته است.

وی با بیان این که در سال گذشته ۵۰۷ میلیون دلار محصولات شیلاتی صادر شده است،اظهار کرد: ۲۹۰ هزار تن انواع آبزیان از طریق صید و آبزی پروری در استان هرمزگان تولید می شود.

حجتی  از رئیس جمهوری درخواست کرد، در صورتی که اجازه می‌فرمایید این طرح‌ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

پس از گزارش وزیر جهاد کشاورزی، رئیس جمهور با بیان این که بعد از انقلاب کارهای عظیمی در بخش کشاورزی انجام شده است،اظهار داشت:افزایش ۴۰ برابری تولیدات شیلاتی پس از انقلاب از دستاوردهای بزرگ برای نظام است.

حسن روحانی با اشاره به افزایش ۴ برابری تولید میگو در پنج سال اخیر، تصریح کرد:به غیر از خودکفایی در گندم و افزایش سایر تولیدات از جمله خودکفایی ۹۰ درصدی در تولید شکر،در زمینه آبخیزداری،سامانه های نوین آبیاری، پرورش ماهی در دریا و گلخانه ها در پنج سال گذشته کارهای بزرگی انجام شده است و باید از خداوند سپاسگزار باشیم و از تلاش های کشاورزان برای تامین امنیت غذایی قدردانی کنیم.

در ادامه رئیس جمهور فرمان افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۳ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان هرمزگان را صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز