خبرگزاری کار ایران

تجهیز مناطق 10 گانه کرج به درگاه واحد خدمات شهروندی

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۱۷۰

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج از تجهیز مناطق 10 گانه کرج به درگاه واحد خدمات شهروندی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود دهقان، اظهار کرد: ایجاد درگاه واحد خدمات شهروندی با هدف تسهیل در ارایه خدمات شهرداری از طریق اینترنت، کاهش سفرهای درون شهری و کاهش مراجعات به شهرداری در دستور کار سازمان قرار گرفته و از ابتدای سال جاری اقدامات اجرایی آن کلید خورده است.

وی از جمله خدمات این درگاه الکترونیکی به امکاناتی نظیر مشاهده و پرداخت عوارض نوسازی، اصناف و درآمد شهرداری و محاسبه ضوابط ساخت و ساز بر مبنای طرح تفضیلیِ مصوب اشاره کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج، افزود: همچنین شهروندان می توانند از طریق این درگاه الکترونیکی عوارض درآمدی بر مبنای طرح تفضیلی مصوب را محاسبه کنند.

دهقان با اشاره به اینکه از طریق درگاه واحد خدمات شهروندی امکان محاسبه و پرداخت عوارض خودرو نیز فراهم شده است، عنوان کرد: این امکان در حال حاضر در تمامی مناطق فعال و قابل استفاده است.

وی در ادامه با اشاره به امکان ثبت و پیگیری درخواست های شهرسازی نظیر پروانه و پایان کار ساختمانی، استعلام بانک و دفاتر اسناد رسمی گفت: در حال حاضر این مورد به صورت پایلوت در مناطق 5 و 7 اجرایی شده و در سایر مناطق نیز در حال پیاده سازی است.

به گفته دهقان؛ ثبت و پیگیری تماس های شهروندی سامانه 137 نیز از دیگر امکانات این درگاه الکترونیکی است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج اضافه کرد: همچنین از طریق سامانه مذکور امکان جستجوی متوفیات آرامستان ها و نیز ثبت پیشنهادهای شهروندان فراهم شده است.

به گفته دهقان آدرس سامانه مذکور my.karaj.ir است که به زودی به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز