خبرگزاری کار ایران

سرهنگ اقبالی خبر داد:

باند کلاهبردار با فعالیت خیرخواهانه دستگیر شدند/ فروش خودرو زیر قیمت ترفند سارقان اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۰۷۴

رئیس پلیس فتا در استان البرز با اشاره به دو پرونده سرقت اینترنتی، گفت: در حال حاضر در بین انواع جرائم فضای مجازی، برداشت غیر مجاز اینترنتی حرف اول را در کشور می زند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمد اقبالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: اعضای باند 5 نفره‌ که با عنوان فعالیت خیرخواهانه از طریق درگاه اینترنتی، کلاهبرداری و سرقت مبالغ بسیار داشتند، توسط پلیس فتا در استان البرز، دستگیر شدند.

وی با اشاره به شگرد متهمان، افزود: خیرین با پرداخت مبالغی خیرخواهانه در دام این کلاهبرداران افتاده و از حساب و کارت بانکی آنها مبالغ هنگفتی کسر می‌شد.

سرهنگ اقبالی با عنوان اینکه متهمان در البرز و تهران دستگیر شدند، ادامه داد‌: سن سارقان بین 28 تا 35 سال بود که عمدتا تحصیلکرده نیز هستند.

رئیس پلیس فتا استان البرز، با اشاره به برداشت بین 8 تا 16 میلیون تومان در این پرونده، گفت: به جز شاکیان مبالغ پایین تر که اقدام به شکایت نکردند، حدود 100 نفر در حال حاضر شاکی هستند و با توجه به مفتوح بودن پرونده، شکایتها ادامه دارد و در این ارتباط لازم است شاکیان استان تهران نیز به پلیس فتا در البرز مراجعه کنند.

فروش خودرو زیر قیمت با نیت کلاهبرداری

سرهنگ اقبالی با اشاره به دستگیری باند کلاهبردار دیگر که در یک استارت‌آپ اقدام به فروش خودرو آوانته با ترفند قیمت گذاری پایین داشتند، اظهار کرد:‌ این باند با دلیل اضطرار در فروش خودرو زیر قیمت واقعی، برای اخاذی و برداشت مبالغ کاربران در ابتدای امر مبلغی حدود 5 تا 10 میلیون تومان به عنوان ودیعه در نظر می گرفتند و با ایجاد وسوسه خرید بین کاربران خریدار واقعی، طی دو تا سه روز مبالغ هنگفتی از کاربران متعدد دریافت می کردند.

 وی تصریح کرد: متهمان پرونده برای عدم شناسایی خود، شماره کارت‌های استفاده شده ای از تعدادی کارتن خواب با مبلغ ناچیز، اجاره و در این آگهی به کاربران معرفی و بلافاصله پول های واریز شده را برداشت می کردند.

وی با عنوان اینکه این پرونده جدید است و ممکن است شکایت های بیشتری داشته باشد، گفت: در ارتباط با این پرونده 25 نفر شاکی هستند و 4 نفر دستگیر شدند.

هر لینک و اپلیکیشن، مجوز ندارد

رئیس پلیس فتای استان البرز هشدار داد: با توجه به استفاده بیش از 85 درصد مردم از خدمات اینترنت، کاربران باید اطلاعات لازم در این خصوص را کسب کنند و آگاه باشند که هر لینک یا اپلیکیشن، دارای مجوز نیست و ممکن است مقدمه ای برای جرم کلاهبرداران باشد.

وی افزود: شهروندان بدانند که اگر هر سایتی برای ارائه خدمات خود، رمز دوم کارت بانکی از کاربر درخواست کرد، باید به آن شک کرد لذا کسب آگاهی از ضرر و زیان مالی، پیشگیری می کند و بهترین راهکار آن استفاده از کارت مجزا با مبلغ کم است که برای کارهای اینترنتی استفاده و در دفعات مختلف شارژ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز