خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان/ رونمایی از پیشرفته‌ترین زیردریایی کشور

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۹۴۴

رئیس جمهور صبح امروز یکشنبه به استان هرمزگان سفر کرد.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی در بدو ورود به فرودگاه بندرلنگه مورد استقبال فریدون همتی استاندار هرمزگان، حجت الاسلام رکنی امام جمعه بندرلنگه، نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

رئیس جمهور پس از سخنرانی کوتاهی در مراسم استقبال برای دیدار با مردم غرب هرمزگان به ورزشگاه تختی بندرلنگه می‌رود.

پیشرفته‌ترین زیردریایی کشور امروز با حضور رئیس جمهور رونمایی می‌شود؛ زیر دریایی پیشرفته «فاتح» با حضور رئیس جمهور به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: با تلاش متخصصان متعهد و توانمند سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، زیردریایی پیشرفته «فاتح» پس از موفقیت در تست‌های نهایی، به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق می‌شود.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه فاتح نخستین زیردریایی کلاس نیمه سنگین ایران دارای ویژگی‌های منحصربه فردی است، افزود: زیر دریایی فاتح کاملا بومی بوده و از صفر تا صد آن بدست متخصصان توانمند صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و از فناوری‌های روز دنیا برخوردار است.

وی گفت: زیردریایی فاتح از سامانه‌های سوناری، رانش الکتریکی، مدیریت نبرد ترکیبی، سامانه هدایت موشک زیر سطح به سطح، هدایت اژدر، جنگ‌های الکترونیکی و مخابراتی، سامانه مخابراتی امن و یکپارچه و ده‌ها سامانه مدرن دیگر برخوردار است که به نوبه خود موجبات افزایش قدرت دفاعی و آفندی نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌کند.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: ساخت زیر دریایی مدرن به دست متخصصین صنعت دفاعی حاکی از بلوغ و تعمیق روحیه خود باوری، خود اتکایی و مدیریت جهادی در تلاشگران عرصه علم و صنعت دفاعی کشور است.

استاندار هرمزگان گفت: مهمترین این طرح‌ها فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس؛ ارتقای کیفیت بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس، توسعه سامانه‌ها نوین آبیاری و مزارع گلخانه‌ای، سایت پرورش میگو، چند طرح توسعه در بندرشهید رجایی و طرح‌های دیگر در حوزه راه و شهرسازی و معدن است.

فریدون همتی افزود: برای بهره‌بردرای از این طرح‌ها ۶ هزار میلیارد  تومان هزینه شده است.

وی گفت: زمینه اشتغال ۱۰ هزار و ۷۴۵ نیز در این واحد‌ها فراهم شده است.

استاندارهرمزگان گفت: همچنین عملیات ساخت ۱۹ طرح اقتصادی نیز همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به هرمزگان آغاز می‌شود.

فریدون همتی افزود: مهمترین این طرح‌ها مجتمع پتروشیمی جاسک، ساخت ۲۰۰ مدرسه، احداث مجتمع‌های فرآوری شیلاتی و کشاورزی، مجتمع‌های گلخانه‌ای و سایت‌های پرورش میگو است.

وی گفت: برای ساخت این طرح‌ها با مشارکت بخش خصوصی ۷۴ هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال بیش از ۱۴ هزار نفر فراهم می‌شود.

رئیس جمهور با هدف دیدار با مردم و بهره‌برداری از چند طرح اقتصادی به هرمزگان سفر می‌کند.

شرکت در نشست مشترک شورای اداری و دیدار با نخبگان در بندرعباس از دیگر برنامه‌های روز نخست سفر دکتر روحانی به هرمزگان است.

بهره برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و طرح توسعه بندرشهید رجایی و نشست خبری از برنامه‌های روز دوم سفر رئیس جمهور است.

وزیران کشور، اطلاعات، جهاد کشاورزی و برخی معاونان وزرا رئیس جمهور را در این سفر دو روزه همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور عصر دوشنبه بندرعباس را ترک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز