خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی کشور خبر داد:

بارش شدید در جنوب‌غرب، جنوب و جنوب شرق کشور / برف و باران در مازندران تا صبح چهارشنبه

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۴۹۰

به گفته سازمان هواشناسی کشور امروز دوشنبه 22 بهمن در اغلب مناطق کشور بارندگی رخ می‌دهد که شدت آن در جنوب‌غرب، جنوب و جنوب شرق بیشتر از سایر مناطق کشور است.

به گزارش ایلنا، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اعلام این خبر گفت: با تشدید فعالیت این سامانه بارشی بجز جنوب‌شرق، در غالب مناطق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود که بیشترین مقدار آن در جنوب‌غرب، جنوب و جنوب شرق کشور به شکل رگبار و رعد و برق و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور به شکل بارش باران و برف خواهد بود.

وظیفه خاطرنشان کرد: فردا سه‌شنبه نیز در شمال شرق بارش برف و باران و در شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی با رعد و برق رخ می‌دهد.

وی با توجه به جریانات شمالی از روی دریای خزر، در استان‌های واقع در کرانه‌های دریای خزر، از امروز  دوشنبه تا بعدازظهر فردا  بارش باران و در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف را  پیش‌بینی کرد.   

به گفته مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور دوشنبه در برخی مناطق جنوب شرق وزش باد شدید همراه با گرد وخاک و سه‌شنبه در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد.

به گفته وظیفه، فردا به ویژه در مناطق شرقی و تنگه هرمز طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

حجم زیاد تردد در جاده های مازندران

از سوی دیگر از استان مازندران خبر می رسد که  بارش باران ، برف و از ساعات آغازین امروز دوشنبه در جاده‌های این استان آغاز شده که منجر به ترافیک سنگین شده و مسافران را در جاده‌های این استان منتهی به تهران دچار مشکل کرد‌ه‌است.

همزمانی تعطیلات پایان هفته حجم زیادی از مسافران را برای مسافرت زمستانه به استان همیشه سبز مازندران کشاند و با توجه به اینکه از فردا آغاز روز کاری بعد از تعطیلات است، جاده های مازندران در مسیر بازگشت به پایتخت و مرکز کشور با ترافیک سنگین مواجه شده است.

برپایه این گزارش با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده های مازندران از ظهر امروز محور هراز، حد فاصل پارک جنگلی تا سه راهی چلاو، پلیس راه بائیجان تا گزنک، سه راهی لاسم تا امام زاده هاشم و پلیس راه بایجان تا آب اسک ترافیک سنگین و در باقی مسیر پر حجم است.

فرمانده پلیس راه مازندران نیز با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های شدید باران و برف تا صبح چهارشنبه، گفت: به‌دلیل لغزنده بودن جاده‌ها و کاهش میدان دید، رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند و از اقدام به رانندگی پر خطر خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز