خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با انتقاد از طرح اصلاحات پارامتریک:

طرح‌های آبکی پیشنهاد ندهید/ صفر تا 100 طرح به ضرر کارگران است/ بسیاری از خانواده‌ها، خریدار پوست مرغ و استخوان گوشت هستند/ ناتوانی برخی بیمارستان‌های استان در برابر نیازهای درمانی مردم

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۰۹۵

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: 187 هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم پس بهتر است آقایان طرح‌های آبکی که به ضرر جامعه کارگری است را پیشنهاد ندهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عیدعلی کریمی در مراسم افتتاح ساختمان اداری و اورژانس تامین اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: مقصر اسف‌بار بودن حقوق کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیست اما باید پیگیری کرد و مقصر را یافت.

وی افزود: تاوان تورم را نباید کارگران بپردازند و انتهای گرانی‌ها به کارگران می‌رسد که باید گوشت 100 هزار تومانی بخرند که نمی‌خرند و مجبور‌ند مرغ 14 تا 15 هزار تومانی بخرند.

کریمی اضافه کرد: دولت یک ریال بودجه برای همسان‌سازی در نظر نگرفته است، چگونه طرح همسان‌سازی می‌خواهد در کشور اجرا شود. امروز بسیاری از خانواده‌ها خریدار  پوست مرغ و استخوان گوشت از مرغ فروشی‌ها وقصابی‌ها هستند مسئولان از این درد باید خجالت بکشند. 

این مسئول درباره اصلاحات طرح پارامتریک نیز گفت: از صفر تا 100 طرح اصلاحات پارامتریک کارگران به ضرر جامعه کارگری است در برابر این طرح محکم ایستاده‌ایم و نمی‌گذاریم به ضرر جامعه کارگری گامی برداشته شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین افزود: با اجرای طرح اصلاحات پارامتریک ،کارگر به جای 7 درصد باید 9 درصد بیمه بپردازد، کارهای سخت و زیان‌آور فراموش می‌شود و سابقه و سن هم پنج سال بالاتر می‌رود.

کریمی ادامه داد: باید نشست سه جانبه کارگر و کارفرما و سازمان تامین اجتماعی برگزار شود تا موضوع پارامتریک کارگران بررسی شود و از یک سویه ارائه دادن طرح پرهیز شود .

وی اضافه کرد: به جای اینکه در کشور امنیت شغلی برای کارگران فراهم شود، باری هم بر دوش کارگران افزوده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: 187 هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم و باید این طلب را أخذ کرد و طرح‌های آبکی به ضرر جامعه کارگری را پیشنهاد نداد؛ با توجه به انتخابات مجلس سال آینده، نمایندگان مجلس چگونه طرح کارشناسی نشده اصلاحات اصلاح پارامتریک کارگران را امضا کرده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین بیان کرد: بیمارستان تامین اجتماعی استان قزوین سال 74 افتتاح شد که جمعیت استان قزوین یک سوم جمعیت فعلی بود و اکنون 67 درصد تحت پوشش بیمه قرار دارند و این بیمارستان دیگر  پاسخگوی مردم نیست .

کریمی با اشاره به بدهی 100 میلیارد تومانی به بیمارستان‌های خصوصی، داورخانه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی افزود: شهرستان البرز بیش از 120 هزار نفر جمعیت دارد که بیمارستان نیم‌بند آن هم بسته شده، درمانگاه شهر محمدیه هم پذیرای 100 هزار نفر جمعیت است و صبح باید برای عصر نوبت گرفت و گاهی هم نوبت‌دهی به نیمه شب می‌رسد در حالی که وضعیت درمان در شهرستان آبیک بدتر از شهرستان‌های دیگر است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز