خبرگزاری کار ایران

با انجام عملیات شبانه‌روزی؛

سلطان مدارک‌جعلی در مشهد به دام افتاد/ نام چند بازیگر مشهور بین مشتریان

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۷۵۵

عامل اصلی صدور مدارک علمی جعلی کشور درمشهد دستگیر شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، نهم مهرماه سال‌جاری بود که با شکایت هیئت نظارت و ارزیابی آموزش عالی خراسان رضوی در دستگاه قضایی و در ادامه ورود قاطع دادسرای  ویژه جرایم رایانه‌ای مشهد به ماجرای صدور و فروش انواع مدارک علمی داخلی و خارجی، پرده از تخلفی عظیم در زمینه جعل مدارک عملی در مقاطع مختلف و در سطح کشور صورت می‌گرفت، برداشته شد.

تحقیقات موشکافانه قضایی روی مستندات پرونده به نکته‌ای اشاره داشت و آن هم این بود که میان 8 هزار مدرک، نام برخی مدیران دستگاه‌های دولتی و خصوصی دیده می‌شد. جمع‌بندی پرونده نشان می‌داد ارتباط تمامی افراد بازداشت شده به یک‌نفر با هویت «امیررضا ثابت» ختم می‌شود و به نوعی او سلطان صدور مدارک علمی نامعتبر و جعلی کشور است.

متهم برای تعداد زیادی از سلبریتی‌ها هم مدارک علمی نامعتبر در سطح دکتری صادر و تحویل آنها داده است. در حالی میان آنها نام بازیگران مشهوری با هویت «ب.ر»، «ع.الف»، «س.ع»، «الف.ش» و... دیده می‌شد که پس از دستگیری متهم  29 ساله تماس‌های افراد بانفود در حمایت از متهم و برای آزادی وی آغاز شد.

یکی دیگر از تیم‌های بررسی‌کننده پی برد که متهم، مدارک دانشگاه‌های خارجی MIKIMOTO و GOLDENSTAT را جعل و مدارک را در پوشش همایش‌هایی که در کشورهای روسیه و دبی برگزار می‌کرد، به شرکت‌کنندگان در همایش‌ها می‌فروخت.

متهم به‌صورت نامحسوس تحت کنترل شبانه‌روزی تیم‌های عملیاتی قرار داشت و سازمان اطلاعات سپاه خراسان‌رضوی توانست محل وی را که ابتدای بلوار فلاحی بود شناسایی کند.

فعالیت متهم آنقدر گسترده بود که برای خود چارت سازمانی تهیه و حدود 200 نفر نیرو هم به کار گرفته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز