خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم:

طرح تحول سلامت باعث ایجاد چالش برای سازمان‌های بیمه‌گر شد/ بیمارستان دوم تأمین اجتماعی قم فعلا ساخته نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۶۷۸

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با بیان اینکه طرح تحول سلامت باعث ایجاد چالش‌هایی برای سازمان‌های بیمه گر شد، گفت: راه‌های برون‌رفت از این مسئله وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، داود علیمحمدی امروز سه‌شنبه در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: صاحب اصلی این انقلاب مردم هستند و ما باید برای خدمت به آن ها از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم، در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه بحث ایجاد بیمارستان دوم تأمین اجتماعی در قم، به کجا رسید؟ گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، سازمان تأمین اجتماعی ماهانه با هزاران میلیارد کسری بودجه مواجه می شود و از این رو این سازمان برای ایجاد تعهدات جدید، تحت فشار است؛ از این رو طبق دستور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، با شرایط فعلی هیچ کلنگی به زمین خورده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه استان قم بیش از ۷۵۰هزار نفر افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی دارد، گفت: با مسولان ارشد سازمان و نمایندگان مجلس مذاکراتی داشتیم، و گفته شده که قم به یک مرکز ۲۰۰ تختخوابی دیگر نیاز دارد اما با وضعیت فعلی این امکان میسر نیست.

علیمحمدی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، ۲۱ هزار و ۱۴۷ نسخه دارو مربوط به بیماران خاص استان صادر که برای تامین آن بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه شده، گفت: صد درصد پوشش دارویی بیماران خاص شامل نارسایی کلیه، هموفیلی، تالاسمی، ۸۵ درصد بیماران ام اس و ۹۰ درصد بیماران نیازمند به شیمی درمانی برعهده تامین اجتماعی است.

وی بیان داشت: هزینه درمان۹۰ درصد بیمارانی که در بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی قم بستری می‌شوند توسط تامین اجتماعی پرداخت می‌شود که سال ۹۶ بیش از ۶۳ هزار تن در بیمارستان‌های یاد شده تحت مداوا قرار گرفتند و هزینه هر کدام از آنها به‌طور میانگین ۱۷ میلیون ریال بوده که تنها یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال آن توسط شخص بیمه شده پرداخت شده است.

وی یادآور شد: تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر با ارائه ۱۸ خدمت گوناگون به بیمه شدگان است که هزینه را از مردم دریافت و به آنها باز می گرداند، از این رو باید مسائل اقتصادی را در درمان رعایت کنیم. بیش از ۵۹ درصد جمعیت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری قم تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: سرانه هزینه صورت گرفته برای هر بیمار تحت پوشش تامین اجتماعی استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده و هزینه‌های مورد نیاز برای درمان تا پایان سال ۹۷ نیز حدود چهارهزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه قم در درمان مستقیم بیماران رتبه نخست کشور را دارد، بیان کرد: نزدیک به ۱۶ درصد از بیماران از طریق سیستم مذکور به متخصصان ارجاع داده می شوند و این نرخ در سال های آینده اضافه خواهد شد.

علیمحمدی نقطه عطف فعالیت‌های تامین اجتماعی در استان را سال ۹۲ و پس از گشایش بیمارستان امام‌رضا(ع) دانست و افزود: این بیمارستان در حال حاضر با چهار مرکز ملکی به ارائه خدمات مشغول است و با ۸۶۳ مرکز طرف قرارداد بوده و در بحث درمان غیر مستقیم در ردیف فعال‌ترین مراکز درمانی کشور و همچنین به لحاظ اعتبارسنجی نخستین مرکز درمانی استان به شمار می‌آید.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم یادآور شد: بیمارستان امام رضا(ع) با ۱۲۰ تخت در بخش‌های داخلی، قلب، اطفال، جراحی عمومی، ارتوپدی، زنان، گوش و حلق و بینی، دندانپزشکی و چشم پزشکی کنار بخش‌های دیگر همچون بخش‌های ویژه CCU,NICU,ICU همراه ٩ اتاق عمل به مراجعان خدمت‌رسانی می‌کند.

علیمحمدی گفت: اولین فاز این بیمارستان سال۹۲ آغاز شد و چهارمین و آخرین فاز آن آذرماه امسال پایان یافت و تمام ظرفیت‌های آن به کارگیری شد. این بیمارستان زیر نظر سازمان تامین اجتماعی در کیلومتر ۴ جاده قم - اراک احداث شده است.

وی با اشاره به دستور کار قرار گرفتن راه‌اندازی سیستم‌های رایانه‌ای و نرم‌افزاری برای خدمات‌دهی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان گفت: از سال‌گذشته طرح نسخه‌های پزشکی الکترونیک در مراکز ملکی آغاز شد و هم‌اکنون صددرصد کار صدور نسخه‌ها به‌صورت مکانیزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز