خبرگزاری کار ایران

در سه سال اخیر؛

رشد 4 برابری پهنای باند در آذربایجان غربی/ کسب و کار اینترنتی 42 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۶۰۴

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از 4 برابر شدن پهنای باند اینترنت در آذربایجان غربی خبرداد.

به گزارش ایلنا، قاسم جلیلی نژاد در آیین افتتاح پروژه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: تمامی 24 شهر استان تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته اند.

 وی با اشاره به اینکه پهنای باند اینترنت در سال 94، 212 گیگابایت در ثانیه بود افزود: با توسعه زیرساخت‌ها ظرفیت پهنای باند در استان در  سال 79 با رشد چهار برابری در حال حاضر 519 گیگابایت برثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه در حوزه زیر ساخت‌ها ظرفیت های بالایی در استان وجود دارد ادامه داد: متاسفانه تاکنون بهره برداری مناسبی از ظرفیت های ارتباطات استان انجام نشده است.

وی، با اشاره به اینکه فیبر نوری استان در سال جاری 554 کیلومتر افزایش یافته است عنوان کرد: در سال 69 شبکه فیبر نوری استان پنج هزارو 891 کیلومتر بود که در سال 79 این میزان به 2 هزارو435 کیلومتر افزایش یافته است و 400 کیلومتر دیگر نیز با 29 درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح هستند.

جلیلی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ضریب نفوذ کاربران اینترنت در استان 86 درصد است تاکید کرد: در حال حاضر 451 روستای استان از محل اعتبارuso دارای دارای اینترنت پرسرعت شده‌اند.

وی ادامه داد: وجود 1700 دستگاهpos وجود 75 خودپرداز شهری و 64 خودپرداز روستایی و پرداخت 95 وام اشتغال پایدار با اعتبار هفتادوچهار میلیون و 500 هزار ریال با اشتغال زایی برای 341 نفر از جمله اقدامات وزارت فناوری و اطلاعات در آذربایجان غربی بود.

وی افزود: آذربایجان غربی رتبه 11 کشوری را در کسب و کارهای اینترنتی با رشد 24 درصدی به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز