خبرگزاری کار ایران

طی سالجاری؛

زمینه اشتغال 11 هزار نفر نفر در آذربایجان غربی فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۵۸۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجات آذربایجان غربی از فراهم شدن زمینه اشتغال بیش از 100 هزارو 900 نفر در آذربایجان غربی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر صادق اسکندری در جمع خبرنگاران گفت: در سالجاری با ثبت صادرات بیش از یک میلیارد تومان از گمرکات خود استان، رکود صادرات استان شکسته شد.

وی افزود: بیش از 60 درصد کالاهای صادراتی این استان در حوزه صنعت و محصولات فراوری شده بوده است.

اسکندری با اشاره به اینکه 12 هزار شغل در دو سال گذشته در این استان ایجاد یا ثبت شده است. ادامه داد: در سال جاری160 طرح  وارد مدار تولید شده و 162 طرح نیز پروانه تولید دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 9 هزار پروانه کسب صنعتی در استان صادر شده است، تاکید کرد: در سال گذشته 560 میلیارد تومان از محل صندوق اشتغال پایدار به متقاضیان وام پرداخت شده و در سال جاری تاکنون 230 میلیارد تومان وام پرداخت شده است.

اسکندری ادامه داد: با سیاست های دولت، آذربایجان غربی به ذلیل شرایط جغرافیایی در ریل تولید و توسعه صنعت حرکت خوبی داشته است.

وی در خصوص پروژه های افتتاح شده سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: طی سالجاری 463 جواز تاسیس و 161 واحد پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 27 هزار و 382 میلیارد ریال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده که از طریق یک هزارو 769 نفر اشتغال زایی در سراسر استان ایجاد شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز