خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

حرکت سامانه بارشی به شرق کشور/ وقوع سیلاب در سیستان، هرمزگان و کرمان/ بارش‌های رگباری در جنوب

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۸۳۸

کارشناس‌سازمان هواشناسی‌ضمن تشریح آخرین وضعیت‌جوی و آب و هوای کشور از حرکت سامانه بارشی به شرق خبر داد و برای استان‌های شرقی کشور بارش برف و باران پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایلنا، امیر سرکرده در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر در بسیاری از پایگاه‌های شهرهای شرقی کشورمان بارش برف و باران گزارش شده و این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود بارش‌هایی در استان‌های خراسان شمالی و رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، قسمت شرقی استان مازندران، سمنان، یزد و همچنین برای استان‌های شرق کشور یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و قسمت‌های شرقی استان هرمزگان داشته باشیم. بارش‌ها در نواحی جنوبی به صورت رگبار و رعد و برق و برای نواحی سردسیر و شمالی به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در نواحی جنوبی شدت بارش‌ها به شکل سیلاب و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها در استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان نمود پیدا می‌کند.

به نظر می رسد با خروج سامانه بارشی از کشور دو یا سه روز شرایط جوی نسبتا آرام و پایداری داشته باشیم.

سرکرده افزود: امروز شرایط آب های شمالی و جنوبی دریای خزر، عمان، خلیج فارس مواج خواهد بود اما این سامانه نخست بود و سامانه دوم از شنبه شب آتی وارد کشورمان می شود و نواحی مرکزی و غربی را تحت تاثیر قرار می دهد.

توصیه می‌شود کسانی که قصد سفر را در روزهای تعطیل آخر هفته دارند تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز