خبرگزاری کار ایران

اصغر نوراله‌زاده خبر داد:

افزایش سهم صندوق کارآفرینی امید در تسهیلات اشتغال روستایی

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۶۴۲

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به عملکرد خوب صندوق در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی گفت: سهم صندوق کارآفرینی امید در تسهیلات اشتغال روستایی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصغر نوراله‌زاده در نشست کارگروه تخصصی استان یزد اظهار داشت: اشتغال روستایی استان یزد علی‌رغم اینکه تعداد روستاهای کمتری نسبت به سایر استان‌ها داشته خوشبختانه تلاش خوبی داشته و رتبه خوبی در جذب اعتبارات صندوق امید داشته است.

وی با بیان اینکه 60 درصد بیش از آنچه تصویب شده بود به استان یزد پرداخت شده، ادامه داد: این اعتبارات خارج از حوزه کشاورزی و بیشتر در بخش فرآوری پرداخت شده و این افزایش نشان دهنده ظرفیت یزد و کارکرد خوب همکاران در ستاد شهرستان است که موجب سنگین شدن بار مسئولیت ما برای حفظ و ارتقاء کیفیت عملکرد صندوق است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه احساس می‌شود منابع داخلی ما کمتر ازاد است اضافه کرد: در کارگروه طرح‌های وزارت اطلاعات طرح هایی برای پرداخت مصوب شده و یکی از دلایل محدودیت ها، منابعی است که برای آن سقف تعیین شده و اعتبارت آزاد برای پرداخت کمتر در اختیار داریم.

وی گفت: با توجه به ثبت جهانی زیلو در شهرستان میبد اتفاق مهمی در این شهر رخ داده و این فرصتی است که به عنوان یک دارایی ناملموس از آن استفاده کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه آماده همکاری با میراث فرهنگی استان در زمینه برگزاری جشنواره برترین زیلو هستیم و از بین افراد فعال با مهارت کافی توسط هیئت داوری حمایت خواهیم کرد اظهار داشت: باید در حوزه های طراحی، تکنولوژی تولید تا فروش و بسته بندی تحقیقات خوبی انجام شود و با توجه به این ۴ اصل در تولید و فروش بتوانیم این صنعت را در شهرستان شکوفا کنیم.

وی ادامه داد: باید در مراکز تولید، مراکز توزیع ایجاد کنیم یعنی اگر کسی بخواهد این محصول را دریافت کند حتما باید به این شهر سفر و از آن محصول خرید کند و کانال توزیع محصول در این شهر شکل بگیرید.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید آمادگی عقد تفاهم با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه پرداخت تسهیلات بوم گردی، صنایع دستی و زیلوبافی را اعلام کرد.

نوراله با بیان اینکه به نظر می رسد هنوز گردشگری به عنوان یک کسب و کار دیده نمی شود ادامه داد: متاسفانه هنوز مردم باور ندارند که می شود از حوزه گردشگری پول درآورد و به روش ها و ابزارهایی که وجود دارد و با اطلاع رسانی و تقسیم وظایف برای بخش خصوصی و دستگاه ها قطعا درآمدزایی خوبی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راهبرد اصلی صندوق، حمایت از توسعه کسب و کار در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی است عنوان کرد: صندوق کارآفرینی امید در این راستا هر ساله مبلغ 15هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف پرداخت می کند.

نوراله زاده، با اشاره به اینکه ایجاد شغل در روستاها باعث ماندگاری در روستاها می شود گفت: باید با توجه به کسب و کار در روستا از مهاجرت بیش از حد جلوگیری شود لذا شناسایی مزیت‌ های رقابتی روستاها آغاز شده است که در راستا مزیت‌های رقابتی برخی از روستاها را شناسایی کردیم و مزیت‌ روستاهای باقی مانده تا پایان سال شناسایی می شوند تا بتوانیم ساکنان روستاها را توانمندسازی کنیم.

استاندار یزد هم در این کارگروه با بیان اینکه طرح کارورزی از تدبیرهای دولت و نظام بوده اظهار داشت: لازم است برای حفظ بازار کار و اشتغال و پرداختن به حوزه کارورزی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر توجه شود.

محمدعلی طالبی ادامه داد: با توجه به اینکه یزد فارغ التحصیل بیکار به تعداد زیاد دارد و از سویی وجود صنایع مختلف را در استان داریم شایسته است مدیران دستگاه اجرایی مختلف زمینه اجرایی شدن طرح کارورزی را فراهم سازند.

وی در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای و نقش آن در ایجاد اشتغال استان نیز اظهار داشت: آموزش ها باید به سمتی برود که نیازهای استان را پوشش بدهد و زمینه ها فراهم شود تا بازار کار برای مشاغل جدید ایجاد شود.

استاندار یزد با بیان اینکه باید موارد آموزشی در سرفصل ها بر اساس اولویت های استان باشد ادامه داد: در حوزه کارآفرینی متاسفانه آنگونه که باید توجه نداشتیم و دستگاه ها ممکن است در اشتغالزایی هم بی توجه باشند.

وی تاکید کرد: همه مدیران دستگاه های اداری استان چه آن ها که فارغ از حوزه اشتغال هستند و چه ان ها که ارتباط مستقیم دارند باید دغدغه حفظ و ایجاد و شناسایی فرصت های جدید اشتغال استان داشته باشند.

طالبی با بیان اینکه اشتغال باید به سمت جذب فارغ التحصیلان بیکار بومی هدایت شود عنوان کرد: همه باید در این زمینه همکاری کنند و نخبگان استان نیز برنامه ای را با زمانبندی ارائه کنند و تمامی مدیران باید بر اساس نوع تفکری که دارند باید مواردی را برای اشتغال ارائه کنند البته نه از روی تکلیف بلکه از نگاه مسئولیت اجتماعی باید به این مهم توجه کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه انجام کار آسیب شناسی برای روشن شدن دلایل افزایش بیکاری علی رغم همه حمایت هایی که شده است نیز لازم و ضروری است عنوان کرد: می توان بر این اساس مبنای جهت گیری های ایجاد اشتغال را دنبال کرد و اشتغال پایدار در استان ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز