خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارندگی در اغلب نقاط کشور تا 2 روز آینده/ شدت‌بارش‌ها در گیلان، مازندران و گرگان/ کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دمای هوا

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۳۴۸

کتارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی که هم اکنون بیشتر مناطق کشور را دربر گرفته است تا دو روز آینده فعال خواهد بود.

به گزارش ایلنا، مرتضی ضرابی با اعلام این خبر افزود: هم اکنون در بسیاری از استان‌های کشور شاهد بارندگی هستیم که در ارتفاغات شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز و زاگرس بارش‌ها به صورت برف است و شدت بارش‌های امروز در استان‌های گیلان، مازندران و گرگان خواهد بود.

وی گفت: در نیمه جنوبی هم در بخش‌های جنوبی فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان بارندگی خواهیم داشت و این بارش بیشتر مناطق استان هرمزگان را در بر می‌گیرد.

ضرابی افزود: امروز و فردا در اغلب این استان‌ها به جهت سیلاب و آبگرفتگی توصیه می‌شود مسافران و رانندگان در حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند و همچنین از چرای دام‌ها نیز خودداری شود.

وی گفت: امروز و فردا وزش باد پدیده غالب است که بویژه در نیمه شرقی رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی به جهت لغزنده بودن جاده‌های کوهستانی البرز و بخش‌های شمالی زاگرس توصیه کرد رانندگان تجهیزات مناسب همراه داشته باشند.

وی گفت: این سامانه فردا عمدتاً نیمه شرقی کشور را در بر می‌گیرد و شدت بارش‌های فردا در استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خواهد بود.

ضرابی گفت: این سامانه پس فردا از مرز‌های شرقی کشور خارج می‌شود و ما در این دو روز شاهد کاهش دما از ۶ تا ۱۰ درجه هستیم که این کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و شمال غرب کشور و نیمه شرق محسوس‌تر خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آب‌های دریای خزر امروز و آب‌های خلیج فارس تا دو روز آینده مواج خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز