خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر بهداشت:

یزد وضعیت خوبی در برخی شاخص های سلامت ندارد/چاقی و شیوع دیابت از چالش های یزد

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۲۷۵

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جایگاه خوب یزد در حوزه بهداشت و درمان گفت: متاسفانه یزد در برخی شاخص های سلامت وضعیت خوبی ندارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج حریرچی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد با اشاره به اقدامات خوبی که در یزد در حوزه بهداشت و درمان و سلامت و امنیت غذایی صورت گرفته اظهار داشت: از دیرباز در استان یزد در این حوزه ها نسبت به سایر مناطق کشور وضعیت مطلوب‌تری داشتیم و در مواقعی که زیرمیزی به رویه تبدیل شده بود در استان یزد نداشتیم و بخش خصوصی هم با تعرفه دولتی کار می کرد و ارائه خدمت داشت.

وی با بیان اینکه از اقصی نقاط کشور برای درمان به یزد مراجعه می کنند به ویژه از مناطق جنوبی و جنوب غربی کشور ادامه داد: این نشان می دهد که سطح خدمات بهداشتی و درمانی در این استان بالاست و رعایت انصاف و کمک به مردم را یزدی ها سرلوحه کار خود دارند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه لازم است استان‌های دیگر هم اقداماتی داشته باشند تا این سفر و جابجایی‌ها کمتر باشد بیان داشت: اقدامات استان یزد به این معنی نیست که خالی از عیب و نقص است بلکه باید با حمایت دولت نواقص و مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه در برخی شاخص ها در یزد نسبت به کشور وضعیت خوبی نداریم گفت: مثل چاقی، شیوع دیابت، سرطان ها و ... وضعیت مطلوبی ندارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

حریرچی عنوان کرد: متاسفانه برخی آمارها هم در استان ارائه می شود که وضعیت استان را مطلوب ارزیابی نمی کند و امید است که با برنامه ریزی مدون و اقداماتی که انجام می شود در این زمینه ها نیز به جایگاه مطلوبی برسیم و برای نمونه مصرف دخانیات و اعتیاد کاهش یابد.

وی موضوعات مربوط به آموزش، بهداشت و ارتقای سلامت را از محوری ‌ترین و کلیدی‌ ترین مباحث عنوان کرد و افزود: عملیاتی کردن برنامه ‌های ملی ترویج و توسعه خود مراقبتی و تقویت و نهادینه‌ سازی همکاری‌ های بین‌ بخشی در سطوح ملی از محوری‌ ترین این برنامه‌ ها هستند.

حریرچی ایمنی غذا و مبارزه با دخانیات را از جمله برنامه‌ های مورد نیاز در طرح ارتقای سلامت برشمرد و بیان کرد: برنامه هایی که طی یکسال گذشته در یزد در این زمنه اجرایی شده می تواند در رشد کیفی استان موثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز