خبرگزاری کار ایران

عبدالحمید احمدی مطرح کرد:

کشف 2500 استعداد برتر دانش‌آموزی در المپیاد/رشد 32 برابری توسعه ورزش همگانی در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۱۲۲

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حضور 18 هزار دانش آموز در المپیاد استعدادهای برتر ورزش گفت: 2500 استعداد برتر دانش آموزی در این المپیاد کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحمید احمدی در شورای عالی ورزش استان و آیین تجلیل از مدال آوران المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در یزد اظهار داشت: 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت و دستاوردهای ارزشمندی را در همه بخش ها کسب کردیم و با استقامت و پایداری بر آرمان ها و ارزش های انقلاب، در همه عرصه های کارنامه نظام درخشان است.

وی با اشاره به محدودیت ها و مضایق و تحریم ها ادامه داد: با وجود شرایط دشواری که دشمنان ایجاد کردند سعی داشتند جلوی پیشرفت کشور و ملت را بگیرند و با انواع حیله ها از جنگ تحمیلی گرفته تا ترورها و حملات ناجوانمردانه مردم توانستند از همه آزمون ها موفق و سربلند بیرون بیایند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به شعار این وزارتخانه اضافه کرد: وقتی کارنامه ورزش در نظام را مرور می کنیم می بینیم که افتخارات بسیار قابل توجهی نصیب کشور و مردم ایران شده و در ورزش قهرمانی و آسیایی و پاراآسیایی و مسابقات مهم جهانی ورزشکاران درخشیدند و پرچم مقدس کشور بر بلندا ایستاد.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب 8 دوره المپیک شرکت کردیم اظهار داشت: بعد از انقلاب مدال طلای ما در المپیک به 16 مورد رسیده و رشد قابل توجهی را نشان می دهد به ویژه که ورزشکاران و جانبازان معلول کشور نیز افتخارات زیادی را کسب کردند.

احمدی با بیان اینکه پیشرفت های ما هر دوره نسبت به قبل بهتر شده عنوان کرد: در بازی های پارا آسیایی توانستیم برای اولین بار به رتبه سوم اسیا صعود کنیم که نشان دهنده حرکت روبه رشد در عرصه های ورزشی جهان است و در جام جهانی فوتبال نیز چند دوره را پس از انقلاب شرکت کردیم و مسیر رشد را در جام جهانی 2018 به وضوح دیدیم که با اقتدار کارنامه درخشانی را در این زمینه داریم.

وی در بخش زیرساخت های ورزشی با اشاره به توسعه فضاهای ورزشی هم گفت: با تلاشی که صورت گرفته حتی در روستاها و مناطق کم برخوردار که مکان ورزشی نبود چندین مکان ورزشی داریم که در اختیار مردم است و رشد 32 برابری را در این زمینه داریم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش در خصوص رشد ورزشکاران بانوان و مدال آوری آن ها نیز بیان داشت: رشد مدال آوری بانوان در بازی های آسیایی و مسابقات بین المللی که 17 درصد است نشان می دهد این ظرفیت فعال شده و بانوان ورزشکار در عرصه های بین المللی مروج ارزش های فرهنگی و اعتقادی کشور و نظام اسلامی نیز هستند.

وی در خصوص ورزش همگانی نیز با اشاره به توسعه و سرمایه گذاری مطلوب در سطح کشور اظهار داشت: خوشبختانه مردم نیز مشارکت خوبی در این زمینه دارند و وضعیت ورزش همگانی با مشارکت مردم بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز اما ایران، بیش از 51 درصد از جمعیت شهری کشور فعالیت ورزشی دارند که نسبت به سال 94 رشد 6 درصدی را نشان می دهد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش میزان فعالیت روزانه مردم در فعالیت های ورزشی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: افزایش فعالیت های ورزشی نیز نشان از آگاهی و شناخت مردم نسبت به اهمیت حضور در فعالیت های ورزشی است که در امر سلامت نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت فعالیت ورزشی مردم یزد از میانگین کشوری بالاتر است عنوان کرد: المپیاد استعدادهای ورزشی را در سال جاری پایه گذاری کردیم و بیش از 18 هزار ورزشکار با مشارکت استان ها حضور یافتند و در رشته های مختلف شرکت کردند که بیش از 2 هزار و 500 استعداد ورزشی شناسایی شد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش با بیان اینکه اثین حرکت موجب توسعه مشارکت دانش آموزان است ادامه داد: همچنین زمینه برای شناسایی و پرورش استعدادها و کسب افتخارات در ورزش های قهرمانی را موجب خواهد شد که یزد رتبه و جایگاه قابل توجهی متناسب با جمعیت استان کسب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز