خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو انجام شد؛

بهره‌برداری از پست زیرزمینی جی‌آی‌اس در مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۵۴۹

شامگاه امروز پست 132/20 کیلوولت جی‌آی‌اس با نام شهدا در ژرفای 16 متری زمین با حضور وزیر نیرو و استاندار خراسان‌رضوی در مشهد بهره‌برداری شد.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان در این آیین گفت: این پست برای نخستین بار در کشور در مشهد اجرایی شده و می‌تواند الگوی موفقی برای سایر کلانشهرهای ایران باشد. امروز و فردا طرح‌های بزرگی در حوزه برق در شهرستان‌های سبزوار، تربت‌حیدریه و همچنین درباره موضوع جمع‌آوری و تسطیح فاضلاب برای استفاده صنعتی و سایر مصارف در خراسان‌رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو هزینه اجرای این طرح‌ها را 110 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: افزون بر این، عملیات اجرایی طرح‌های جدید با هزینه چهار هزار میلیارد تومان در خراسان رضوی آغاز می‌شود. اکنون 458 طرح در حوزه آب، برق و فاضلاب روستایی با پیشرفت‌اجرایی 40 درصد در خراسان‌رضوی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: طرح‌هایی که در حوزه برق و آب در خراسان‌رضوی و سایر استان‌های کشور اجرایی شده اند به لحاظ کیفی قابل رقابت با کشورهای منطقه و حتی جهان هستند اما باید برای توسعه بیشتر این صنعت و ورود به بازارهای بین‌المللی برنامه‌ریزی کنیم.

اردکانیان گفت: ارتباط ایران با کشورهای همسایه در حوزه برق برقرار است لذا باید ظرفیت‌های مدیریتی و بخش خصوصی کشور را بیشتر معطوف به سرمایه‌گذاری در بازارهای بین‌المللی کرد. هم اینک وزارت نیرو همکاری خود را با فدراسیون روسیه، کشورهای عراق و سوریه در حوزه برق آغاز کرده و هفته‌جاری تفاهم‌نامه‌ای برای بازسازی سوریه در حوزه برق به امضا رسید. کشور اکنون دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه مدیریت و پژوهش برق است، به‌ویژه منطقه خراسان در حوزه صنعت و فن‌اوری برق رشد زیادی داشته است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و شتاب در اجرای پروژه های حوزه برق در تابستان 1398 شرایط تولید برق در خراسان توام با آرامش و بدون قطعی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز