خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار یزد خبر داد:

بهره‌برداری از 722 پروژه عمرانی / ایجاد 4 هزار فرصت شغلی در یزد

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۴۹۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی با مشارکت بخش‌خصوصی گفت: 722 پروژه عمرانی در یزد در دهه فجر بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن صادقیان در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: 722 پروژه با 2 هزار و 379 میلیارد تومان اعتبارا دولتی در بخش ملی و استانی همچنین مشارکت و اعتبارات بخش خصوصی بهره برداری خواهد شد. 486 پروژه با اعتبار دولتی و 238 پروژه با تسهیلات بانکی و مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه صادقیان 372 پروژه زیرساختی و عمرانی بهره برداری می شود عنوان کرد: 3 هزار و 31 میلیارد ریال برای این پروژه ها هزینه شده است ضمن اینکه 172 پروژه در بخش کشاورزی و 55 پروژه صنعتی که بیشترین هزینه اعتباری را در بر داشته است بهره برداری می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بیان داشت: 80 پروژه از بین 722 پروژه نیز شاخص و مهم است و 40 پروژه نیز به مناسبت چهلمین سال با حضور مقامات کشوری بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌ها مراحل نهایی کار است و شاید چند روزی بعد از دهه‌فجر بهره‌برداری شود، اضافه کرد: برای کم‌شدن تشریفات و هزینه‌هایی که برای مقامات است به دستور شخص استاندار، کاروان‌هایی که معمولا برای افتتاح پروژه ها به صورت خواسته و ناخواسته شکل می‌گیرد نیز نخواهیم داشت و در هر شهرستان برای چند پروژه که عمدتا از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده مسئولان استان به‌منظور تشکر حضور خواهند یافت.

صادقیان با اشاره به اینکه 85 درصد از روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار داشت: برخی روستاهای بخش خرانق گاز ندارند که هفته پیش با حضور مسئولان مربوطه و نماینده مردم اردکان اقداماتی صورت گرفت و با اعتبارات ملی و کمک بخش‌خصوصی گازرسانی این روستا در دهه فجر یا چند روز بعد از آن شروع می شود.

وی با بیان اینکه حال استان در زمینه راه می‌تواند بهتر از سایر نقاط باشد، گفت: پروژه بافق یزد از مهمترین پروژه هایی است که در دهه فجر یا چند روز پس از آن بهره‌برداری می‌شود و در حال نصب تابلو و علائم است که یک راه اصلی تبدیل به بزرگراه شده و امروز قطعا کاهش تلفات جاده‌ای خواهیم داشت و ایمنی جاده نیز افزایش می‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از جمله محورهای توسعه استان را حوزه گردشگری برشمرد و عنوان کرد: در زمینه گردشگری که محور استان و برنامه‌های استان در بخش شهری و روستایی است 132 محل با امکانات گردشگری در استان دارای مجوز فعالیت است ضمن اینکه برنامه هایی نیز در این زمینه دنبال می شود تا توسعه گردشگری را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز