خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت در گفت‌وگو با ایلنا:

پرونده تخلفات خودروها در قوه قضائیه مفتوح است/ بازداشتی هم داشته‌ایم/ ضرورت اقدامات بیشتر برای رقابت‌پذیرتر کردن صادرکنندگان

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۱۰۵

معاون وزیر صمت و سرپرست سازمان توسعه و تجارت کشور گفت: پرونده تخلف خودروها و ثبت سفارش خودروها از سازمان توسعه و تجارت در قوه قضائیه مفتوح است و افرادی هم بازداشت شده‌اند.

محمد‌رضا مودودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: با توجه به پیمان‌سپاری ارز در زمینه صادرات غیرنفتی تلاش می‌شود سهم صادرات غیرنفتی در سال آینده افزایش یابد و شفافیت لازم برگشت ارز به سامانه تولیدی کشور را شامل شود.

وی افزود: اگر مسئولان همت بیشتری به خرج دهند و شرایط را تسهیل ببخشند در سال آینده صادرات غیرنفتی خوبی را تجربه خواهیم کرد.

معاون زیر صمت در پاسخ به این سوال که آخرین روند دادگاه تخلف خودروها و ثبت سفارش خودروها آیا از سازمان توسعه و تجارت احضار یا بازداشت شده اند؟ توضیح داد: پرونده تخلفات هنوز در قوه قضائیه مفتوح است و بازداشتی هم داشته‌ایم.

مودودی افزود: افرادی هم از بخش صادراتی سازمان توسعه تجارت کشور  به دلیل اینکه دفتر مقررات صادرات و واردات بخشی از سازمان صمت است  به دستگاه قضایی احضار شده‌اند.

سرپرست سازمان توسعه و تجارت کشور افزود: طبق اعلام رسمی از گمرک در مهر ماه، 33.4 میلیارد دلار صادرات و 32.7 میلیارد دلار واردات داشتیم که تقریبا تراز تجاری به میزان 700 میلیون دلار بوده است.

مودودی ادامه داد: این اختلاف ارزی موجود بین صادارت و واردات بیانگر توجیه اقتصادی بهتر برای صادرات و نشانه رشد آمارها بوده است.

وی اضافه کرد: در خصوص اِعمال مشوق‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت کشور باید اقدامات بیشتری انجام دهد تا صادرکننده‌‎ها رقابت‌پذیرتر باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرار برای مشوق‌های صادارتی از محل اقلام وارداتی دریافتی داشته‌باشیم شود که 20 میلیارد تومان دریافت شده و لازم است گمرک و سازمان برنامه و بودجه به تحقق این مهم بیشتر مساعدت کنند تا در خدمت توسعه تجارت و بخشی از صادرات غیرنفتی باشیم.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: بیش از 9 هزار نفر صادرکننده در کشور داریم که صادرکنندگان بالای 10 میلیون دلار صادرات دارند، حدود 350 نفر هستند که سهم عمده‌ای از صادرات غیرنفتی بر دوش آنان است.

مودودی افزود: 20 میلیارد تومان برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی به بخش خصوصی حوزه‌های مختلف  پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز