خبرگزاری کار ایران

رحیمی‌زاده خبر داد:

کاهش آمار طلاق نیازمند تدوین سند جامع

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۷۳۷

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، گفت: اکنون پرونده زوجین دارای اختلاف خانوادگی مستقیم به دادگاه خانواده ارجاع نمی‌شود و توسط معاونت اجتماعی به کارگاه های آموزش مهارت های زندگی موسوم به مهر هدایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین رحیمی‌زاده در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد، افزود: زوجین شرکت کننده در کارگاه‌های مهر از محتوای آموزشی بسیار رضایت دارند و فقط اذعان می‌کند که باید این محتوا را قبل از ازدواج و قبل از شکل‌گیری دعاوی خانواده می‌آموختند.

وی درباره تشکیل بنیاد صیانت خانواده در استان، اظهار داشت: بر حسب ابلاغیه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه باید بنیاد صیانت از نهاد خانواده در استان تشکیل شود که این بنیاد 5 عضو ثابت دارد و 15 عضو هم از میان نخبگان، فرهیختگان و افراد صاحب فکر و ایده در حوزه خانواده انتخاب می گردند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از آیت الله ناصری به سبب دغدغه درباره مسائل مرتبط با خانواده و جوانان در استان، اظهار داشت: اکنون بیشترین تلاش مجموعه منحصر به مداخله در فرایند طلاق است، اما ضرورت دارد برنامه‌ها در یک سیاست جامع مدون دیده شود و محتوای آموزشی مناسب با سنین و مقاطع مختلف در نظر گرفته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از تشکیل جلسات مشترک با دانشگاه و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اکنون باید مشارکت دانشگاه و آموزش و پرورش را در تهیه محتوای مناسب و ایجاد زیر ساخت‌های ارائه آموزش به جوانان را فراهم آورد، چراکه موفقیت و اثر گذاری این آموزش‌ها در گرو استفاده از همه ظرفیت ها و جلب مشارکت همه نهادها و سازمانهای ذیمدخل در این مسئله است.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ زندگی ایرانی-اسلامی یکی از رویکردهایی است که باید دنبال شود، امروزه رواج سبک زندگی غربی، میل به تجمل‌گرایی و دوری از اخلاق اسلامی، تزلزل بنیان خانواده را در پی داشته که باید برای مقابله با این تهاجم فرهنگی چاره اندیشی صورت گیرد.

رحیمی‌زاده ابراز داشت: افزایش درخواست طلاق توافقی، کاهش ازدواج و افزایش طلاق از جمله آماری است که شایسته جامعه اسلامی نیست و تغییر در این روند نیازمند تدوین سند جامع و جلب مشارکت پویا و اثر بخش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز