خبرگزاری کار ایران

فرماندار ریگان خبرداد:

مسدود شدن راه‌ ارتباطی 29 روستا در ریگان/ 19 نفر راهی مراکز درمانی شدند/ کمبود اعتبارات مانع مالچ پاشی در منطقه

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۴۷۵

فرماندار ریگان با اشاره به وضعیت جوی نامناسب و افزایش غلظت گرد و خاک در منطقه بر اثر وقوع طوفان شن، از مسدود شدن راه‌ ارتباطی 29 روستا در این شهرستان خبرداد.

امین باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره افزایش میزان ریزگردها در شهرستان ریگان اظهار داشت: از روز گذشته وضعیت طوفان در این شهرستان پیش بینی شده بود و امروز صبح به دلیل وزش شدید باد طوفان ایجاد شد. ساعت 10 صبح مقداری این طوفان فروکش کرد و این وضعیت تا بعداز ظهر امروز ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود تا شب وضعیت هوا بهتر شود.

وی افزود: شرایط ریزگردها 29 روستا را در شهرستان ریگان درگیر کرده و راه های ارتباطی آنها مسدود شده است.

فرماندار ریگان تصریح کرد: بر اثر طوفان امروز 19 نفر از مردم شهرستان ریگان به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند. همچنین تمامی مقاطع تحصیلی و دانشگاهی این شهرستان امروز تعطیل اعلام شد.

باقری ادامه داد: جلسه ستاد بحران از سوی مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد و تمامی دستگاه‌های امدادی نیز به حالت اماده باش کامل درآمدند.

وی عنوان کرد: تاکنون عوامل امدادی نهایت تلاش خود را به کار گرفتند و جاده ترانزیت را باز نگه داشته‌اند ولی کاهش دید در این محور وجود دارد.

فرماندار ریگان توصیه کرد: افراد مسن، کودکان و افرادی که مشکلات تنفسی و قلبی دارند جهت کارهای غیرضروری تا پایان امروز از منزل خارج نشوند.

باقری اضافه کرد: بیست سالی می شود که در استان کرمان خشکسالی است و در شهرستان ریگان پوشش گیاهی بسیار کاهش یافته و هر وزش بادی با طوفان شن همراه است.

وی گفت: 2 سال پیش تفاهمنامه‌ای از سوی مسئولان استانی و شهرستان ریگان با سازمان جنگل‌ها امضاء شد که در یک پروژه 5 ساله حدود 600 میلیارد تومان اقداماتی مانند مالچ پاشی و جنگل های دست کاشت در این مناطق ایجاد شود. متاسفانه امسال اعتباری در این زمینه به دلیل افزایش قیمت قیر و مالچ به این منطقه اختصاص نیافت و به همین دلیل مالچ پاشی صورت نگرفت و به همین دلیل با وزش طوفان بلافاصله وضعیت جوی منطقه در شرایط بحرانی قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز