خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

اوج بارش‌ها تا ظهر امروز در نیمه غربی کشور/ آبگرفتگی معابر در استان‌های گلستان و مازندران/ کاهش 8 درجه‌ای دما در تهران

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۳۸۰

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت آب و هوای استان‌های کشور گفت: اوج بارندگی‌ها در نیمه غربی کشور تا ظهر امروز خواهد بود و بعد از آن به نیمه شرقی کشور منتقل خواهد شد.

به‌گزارش ایلنا، محمد اصغری با بیان این مطلب در مورد وضعیت جوی و بارش‌ها در کشور گفت: همچنان شاهد تداوم بارش‌ها در اغلب شهرهای کشور هستیم که به دلیل گرمی هوا به شکل باران است و اوج بارندگی‌ها را تا پیش از ظهر امروز در چهارمحال و بختیاری، ایلام و کرمانشاه، در شمال و شرق خوزستان ، شمال فارس و بوشهر خواهیم داشت.

وی گفت: این موج بعد از ظهر به سمت شرق حرکت می‌کند اگرچه از شدت آن کاسته می‌شود اما در استان‌های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، رضوی، گلستان و مازندران بارش ها همچنان ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: در 24 ساعت آینده احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در معابر استان‌های گلستان و مازندران وجود دارد و دریای خزر نیز به شدت متلاطم خواهد بود.

اصغری افزود: کاهش دما از فردا اتفاق می افتد و در جنوب شرق کشور نیز همچنان وزش باد و گرد و خاک را خواهیم داشت که این شرایط باعث کاهش دید در جاده ها و کیفیت هوا می شود.

وی گفت: آب های جنوبی تا حدی مواج خواهد بود و موج تا 150 سانتیمتر نیز می‌رسد و کانون‌های تولید گرد وخاک نیز در عراق در حال شکل گیری هستند.

کارشناس هواشناسی افزود: در نیمه غربی از ضخامت ابرها کاسته می‌شود اما در نیمه شرقی تا فردا بارش ادامه خواهد یافت و در نهایت از مرزها خارج خواهد شد.

وی گفت: در تهران تا بعدازظهر امروز بستر برای بارش‌ها مهیاست و امشب کاهش دما خواهیم داشت که این کاهش دما به 7 تا 8 درجه می رسد.­

اصغری گفت: از یکشنبه هفته بعد موج جدیدی از بارندگی ها وارد کشور می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز