خبرگزاری کار ایران

علوی‌مقدم مطرح کرد:

دستگاه‌های دولتی مازاد بر نیاز زمین دریافت کرده‌اند/ باید اراضی مازاد پس‌گرفته‌ شوند

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۳۰۱

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: همه دستگاه های دولتی مازاد بر نیاز زمین دریافت کرده‌اند که باید پس گرفته شود.

به گزارش ایلنا، سید مجتبی علوی‌مقدم شامگاه دوشنبه در نشست ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: راه و شهرسازی باید اراضی مازاد بر نیاز دستگاه‌های اجرایی را شناسایی کند و پس بگیرد. یکی از اهداف طرح بازآفرینی شهری نیز همین است که هر زمینی مازاد نیاز دستگاه ها است برای دولت ذخیره شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم اجرایی شدن پروژه های بازآفرینی شهری گفت: بازآفرینی شهری در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی برای ارتقای کیفیت زندگی مردم در محلات هدف تعریف شده است.

وی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد را حاصل توجه نکردن به نوسازی و توسعه شهرها به صورت متوازن و دقیق دانست و اظهار داشت: این بافت‌ها تاسیسات‌شهری را دچار فرسودگی کرده و ناکارآمدی آنها را پدید آورده است.

علوی مقدم ادامه داد: از طرفی نبود توجه به ساختار دقیق متوازن اقتصاد روستاها موجب مهاجرت و ساخت سکونتگاه های غیر رسمی کنار شهرها شده که مدیریت شهری را تحت شعاع قرار داده است.

وی با اشاره به 963 هکتار بافت فرسوده در استان گفت: بالغ بر 90 هزار نفر در محلات هدف بازآفرینی ساکن هستند که کمبود امکانات و منابع مالی، کار را در این مناطق پیچیده تر کرده اما قطعا با همدلی همه دستگاه های اجرایی و اقدامات مشترکی که بخشی از این نابسامانی ها را پوشش می دهد می تواند مقدمه خوبی برای بازآفرینی شهری باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ستاد استانی بازآفرینی شهری موظف است محلات هدف را مصوب و معرفی کند و اطلاعات مربوط به تمام پروانه های ساختمانی را تدوین کند.

وی افزود: همچنین باید اراضی مربوط به دستگاه‌های دولتی در محلات هدف و محلات همجوار شناسایی و برنامه اقدام مشترک نیز در این محلات تعریف شود که بعد از مشخص قابلیت محلات بتوان از امکانات و تجهیزات دستگاه‌های دارای پروژه استفاده کرد. توجه در این محلات به پروژه‌های نیمه تمام است و باید اولویت کار تکمیل این پروژه ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز