خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن اقتصاددانان ایران:

فرصت محدود استاندار یزد برای بهبود مشکلات اقتصادی/صنایع با کاهش قابل ملاحظه تولید مواجه هستند

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۱۵۸

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به مشکلات بخش های مختلف و پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: استاندار یزد برای بهبود مشکلات اقتصادی فرصت محدودی دارد.

عباس علوی راد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: با توجه به ماهیت نسبتا مشابه تحریم های فعلی با تحریم های دوره قبل از برجام، می توان تاثیر تحریم ها بر اقتصاد استان یزد طی سال های ۹۸-۹۷ را با سال های ۹۲-۹۱ شبیه سازی کرد.

وی ادامه داد: اگر سال ۹۷ را مانند سال ۹۱ آغاز تحریم ها در دو مقطع زمانی در نظر بگیریم، شبیه سازی اثر تحریم ها بر بخش های اصلی اقتصاد استان را نشان می دهد.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران اضافه کرد: از بهار ۹۸ صنایع فولاد و کاشی و سرامیک که سهم بالایی از GDP و اشتغال استان را در بر دارند با کاهش قابل ملاحظه در تولید مواجه خواهند شد.

علوی راد با اشاره به اینکه تجربه تحریم های سال ۹۱ نشان می دهد صنایع فولاد و کاشی و سرامیک با تاخیر یک ساله تحت تاثیر آثار تحریم ها قرار می گیرند عنوان کرد: شبیه سازی فوق با فرض ادامه تحریم های کنونی در سال ۹۸ و اینکه صنایع مورد اشاره تحت تاثیر غیر مستقیم تحریم ها هستند صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: شبیه سازی ها نشان می دهد سایر صنایع فعال در استان یزد نظیر منسوجات و صنایع غذایی از طریق کاهش فشار تقاضای ناشی از تاثیر عمومی تحریم ها، از زمستان ۹۸ دچار کاهش تولید خواهند شد.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران بیان داشت: بنابراین شروع سال اول فعالیت استاندار جدید یزد همزمان با تاثیر پذیری قابل ملاحظه اقتصاد استان از تحریم های دوره جدید خواهد بود برای بهبود مشکلات اقتصادی فرصت محدودی دارد.

وی تصریح کرد: چنانچه اراده و تصمیمی بر کاهش آسیب پذیری اقتصاد استان یزد از محل تحریم ها در بعد استانی و در راستای سیاست های اقتصادی کشور وجود داشته باشد، می توان با یک مداخله فعالانه و هدفمند دامنه آسیب ها را کاهش داد.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران بیان داشت: ابزارهای محدود و اثر بخش در کوتاه مدت در اختیار استاندار جدید یزد برای کاهش مشکلات اقتصادی استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز