خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن سرامیک ایران:

صنایع یزد در آستانه تعطیلی هستند/ کاهش سرمایه تولید به یک سوم

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۱۱۰

عضو انجمن سرامیک ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی یزد با انتقاد از وضعیت تولید و سرمایه در یزد گفت: صنایع یزد در آستانه تعطیلی هستند و اگر این روند تداوم یابد تعطیل می شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسی فرشادپور در شصت و چهارمین نشست کارگروه تسهیل استان اظهار داشت: بهتر است برای تصمیم گیری بهتر و رسیدن به راهکار مطلوب، در این جلسات از صنعتگران دعوت شده و مسائل به صورت شفاف مطرح شود.

وی با بیان اینکه با تعریف از یکدیگر و با به به گفتن نمی توان جلسات برگزار کرد و مشکل رفع کرد ادامه داد: الان مسائل صنعت و تولید و تولیدکننده در استان به قدری پیچیده و دشوار است که اگر روند کنونی ادامه داشته باشد و به این شکل باقی بماند قطعا تعطیل خواهیم شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه در واحد تولیدی خود 1000 کارگر دارم که فعال هستند اضافه کرد: متاسفانه برای تامین مواد اولیه مشکل داریم و نمی توانیم بدون مواد اولیه تولید داشته باشیم در نتیجه هزار کارگر بیکار خواهند شد که فقط این تعداد نیستند و هر کدام خانواده چند نفره دارند.

وی با انتقاد از نوسانات نرخ ارز و مشکلات بانکی ناشی از تحریم ها عنوان کرد: در حال حاضر امکان گشایش ال سی نیست و نمی توانیم تبادل مالی داشته باشیم.

فرشادپور با بیان اینکه از یزد پول به حساب صرافی در خارج از کشور واریز می شود اما امکان برداشت نیست افزود: عملا نمی توانیم کاری از پیش ببریم و مجبوریم با کیف و چمدان پول جابجا کنیم که خطراتی چون سرقت و کشته شدن و ... به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه جهش های ناگهانی و کاهش ارزش پول ملی عواقب بدی برای تولید کننده و کارآفرین داشت عنوان کرد: متاسفانه سرمایه ما به یک سوم کاهش یافته این در حالی است که جنس تولیدی 10 برابر شد و برای مواد اولیه با قیمت قبلی نمی توانیم تامین کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی یزد با انتقاد از شیوه تصویب پرداخت تسهیلات و بی تاثیری این مبالغ با سودهای بازپرداخت گفت: صلوات فرستادن در این جلسات و این تسهیلات نتیجه ای نداشته است و تولید کننده از وضعیت فعلی راضی نیست.

وی اظهار داشت: گرچه سازمان صنعت در استان حمایت خوبی از واحدهای تولیدی دارد و همراهی می کند اما مسائل و مشکلات ما فراتر از استان است و به تصمیم گیری ملی نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز