خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شیراز:

افراد بسیاری از هم‌اکنون برای انتخابات مجلس خیز برداشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۶۲۲

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز عمده رقابت گروه‌های سیاسی باید این باشد که راهکارهای بهتری ارائه دهند، افزود: اینکه مدام گلایه می‌کنیم اما راهکاری هم ارائه نمی‌شود، مشکلات حل نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جمع خبرنگاران گفت: دو دیدگاه در زمان آغاز انقلاب اسلامی ایران وجود دارد طوری‌که اگر زمان آغاز حرکت انقلاب اسلامی را سال 42 و تبعید امام(ره) در نظر بگیریم، باز هم هنوز 2 نسل تکمیل نشده و باید به اندازه 2 نسل تلاش کامل انجام شود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: اکنون در ابعادی در مقایسه با عرصه جهانی جلو هستیم و به‌عنوان مثال هیچکس نمی‌گوید که ایران اسلامی به لحاظ دفاعی قادر به دفاع از خود نیست؛ اینکه در بسیاری از عرصه‌ها قادر به رشد بوده و جایگاهی در جهان کسب کرده‌ایم، قابل تردید نیست؛ اما در بعضی جهات نظیر مسائل اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد:  بعضی مسائل اقتصادی را پاشنه آشیل نظام اسلامی تلقی می‌کنند اما این مسیر در حال طی شدن است و ارزیابی حرکت‌های انجام شده نشان می‌دهد که حرکت‌ها عقب‌گرد نبوده و همه پیشروی بوده است.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه گروه‌های مختلف سیاسی درون نظام نیز در این زمینه گلایه‌هایی دارند، بیان کرد:  توانایی اقتصادی کشور را در همین سال‌های اخیر که فشارها زیادتر هم شده می‌توان درک کرد، می‌گوییم فشار اقتصادی وجود دارد، اگر فشاری نبود که مشکل وجود نداشت؛ علی‌رغم تمام فشارها ملت مقاوم و صبور همراه هستند و البته تلاش‌هایی نیز در حال انجام است و ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه تغییرات زیادی به سمت مطلوب شدن وضعیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حادث شده، گفت: شاید بتوان گفت که بعضی از تغییرات می‌شد که سریع‌تر و بهتر انجام شود، اما از نگاه جامعه شناختی و علوم اجتماعی، ایران امروز عقب نیست؛ در بسیاری از زمینه‌ها انقلاب را درست پیش بردیم و جلو هستیم، در نقاطی هم حرکت هنوز ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین در ارزیابی سرمایه اجتماعی در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران نیز گفت: پشتوانه مردمی نظام اسلامی همین الآن هم بسیار خوب است، نه به اعتبار اینکه مردم نسبت به مدیران دولتی گلایه ندارند، بلکه فهم مردم بسیار بالا بوده و ملت ایران مردمی نجیب و بزرگ هستند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه افراد بسیاری از هم‌اکنون برای این انتخابات خیز برداشته‌اند و خود را آماده می‌کنند گفت: اما آماده کردن خود کاندیداها یک چیز است و آماده کردن کسانی که فرهنگ را می‌سازند، چیز دیگری است.

وی خاطرنشان کرد:  اگر کسی شایسته نشستن روی صندلی مجلس نیست نباید او را پررنگ کرده و تبلیغش کنیم؛ اگر چنین فردی را به مردم معرفی کردیم و انتخاب شد اما به نظام لطمه وارد کرد، مسئول این کار چه کسی است؛ پس اخلاق رسانه‌ای به ما می‌گوید چنین کاری نکنید .

وی در عین حال این نکته را متذکر شد که بحث آگهی تبلیغاتی متفاوت است، اما در پوشش اخبار باید مراقبت کنیم تا مبادا بار یک فرد ناشایسته را تا جهنم به دوش بکشیم زیرا برخی‌ها از نظر علمی و فرهیختگی لیاقت دارند اما برخی این‌ها را ندارند و ما این‌ها را در رسانه‌ها بزرگ می‌کنیم که این مسئله برای انقلاب بسیار خطرناک است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز