خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان استان کرمان مطرح کرد:

44 درصد جمعیت کرمان تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۵۹۷

مدیر درمان استان کرمان گفت: 44 درصد جمعیت کرمان تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امین فخر گفت: بر اساس قانون از سال 69 مقرر شد خدمات درمانی بطور مستقیم توسط سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان و جامعه کارگری بصورت رایگان ارائه شود و از آن زمان تاکنون بخش‌های درمانی توسعه گسترده‌ای داشته‌اند.

فخر ادامه داد: 44 درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و چهارصد هزار نفر را شامل می‌شوند.

وی افزود: از طریق دفتر اسناد پزشکی با بیش از 1400 موسسه تشخیصی و درمانی اعم از دولتی، خصوصی و خیریه جهت تامین خدمات درمانی برای بیمه شدگان قرار داد خرید خدمت منعقد است که 70 درصد هزینه خدمات سرپایی و 90 درصد هزینه‌های بستری به مراکز طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

وی افزود: از طریق سه بیمارستان استان، شامل بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان، امام علی (ع) زرند و دکتر غرضی سیرجان و 13 درمانگاه سطح استان خدمات درمانی بصورت مستقیم و رایگان به بیمه شدگان عرضه می‌شود.

فخر اضافه کرد: اعتبار سالیانه خدمات درمانی 600 میلیارد تومان است که 60 درصد در درمان غیر مستقیم و 40 درصد در درمان مستقیم هزینه می‌شود.
 
وی گفت: طی یک ساله گذشته هشت و نیم میلیون نفر بیمار در مراکز طرف قرار داد ویزیت  و 105 هزار بستری  شده‌اند و در مراکز ملکی نیز چهار میلیون و هفتصد هزار بیمار خدمات سرپایی و 64 هزار نفر هم خدمات بستری دریافت کرده اند.

فخر در خصوص توسعه و تجهیز مراکز ملکی گفت: بعد از افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان بخش جراحی قلب باز این مرکز درمانی مورد بهره برداری قرار گرفت که خدمات ارزشمندی ارائه می‌دهد. در این بیمارستان همچنین بخش‌های ام.آر.آی و آنژیو گرافی هم راه اندازی شده‌اند.

44 درصد جمعیت کرمان تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند

وی ادامه داد: درمانگاه راور با صرف هزینه 14 میلیارد تومانی ساخته و تجهیز شده است و در دهه فجرافتتاح خواهد شد و ساخت بنای جدید درمانگاه شماره سه کرمان و ساخت درمانگاه در شهرستان انار نیز در سال 98 آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: ساخت بنای جدید پلی کلینیک بیمارستان سیرجان و رفسنجان نیز در دستور کار قرار دارد و مراسم کلنگ زنی پروژه رفسنجان در دهه فجر برگزار می‌شود.

مدیر درمان استان کرمان اظهار داشت: بخش CSR بیمارستان دکتر غرضی سیرجان بهسازی شده و عملیات توسعه بخش اورژانس آغاز شده و فضای جایگزین بحران این مرکز تامین و طرح هتلینگ این مرکز درمانی هم عملیاتی شده است.

وی در خصوص بیمارستان زرند گفت: بعد از زلزله سال 95 در شهرستان زرند 55 تخت به تخت‌های این بیمارستان افزوده شده است و با توجه به زلزله خیز بودن منطقه، فضای جایگزین بحران و پد بالگرد برای اعزام بیماران در این بیمارستان ساخته شده است.

فخر در خصوص استاندارد سازی فرآیندهای خدمت گفت: در سال گذشته موفق شدیم سه گواهینامه معتبر بین المللی ایزو و گواهی ملی تعهد به تعالی سازمانی را کسب کنیم.

وی افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان در بین مدیریت درمان‌های سراسر کشور موفق به کسب رتبه اول در جشنواره شهید رجایی شده است.

مدیر درمان در خصوص نسخه الکترونیک اظهار داشت: صدور نسخه الکترونیک در مراکز ملکی از 2 سال پیش شروع شده و از آذر ماه سال جاری در مراکز طرف قرار داد نیز اجرا شده است که تاکنون بیش از 60 درصد پزشکان با این طرح همکاری و همراهی کرده‌اند.

وی افزود: نسخه الکترونیک تحول بزرگ در نظام سلامت کشور و یک زیر ساخت برای صدور کارت ملی سلامت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز