خبرگزاری کار ایران

با حضور ۲۱ استان برپا شد؛

آغاز نخستین جشنواره اقوام ایرانی در جیرفت

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۴۰۱

نخستین جشنواره اقوام ایرانی با حضور ۲۱ استان در جیرفت آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مجری جشنواره اقوام ایرانی در جیرفت گفت: این نمایشگاه در 130 غرفه و با شرکت 21 استان که سوغات و صنایع دستی خود را به نمایش و فروش گذاشته اند و اجناس غرفه‌داران از تولید به مصرف و به‌صورت مستقیم  عرضه شده است.

امیر ناصری هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی مردم با آداب و سنن و اقوام مختلف ایران دانست و افزود: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی اشتغالزایی، شادی، شور و نشاط اجتماعی و آشنایی با سوغات و صنایع دستی و اتحاد اقوام ایرانی بیش از پیش می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش جنبی این جشنواره برنامه آئینی سنتی اقوام مختلف ایران اجرا می‌شود، گفت: اجرای موسیقی‌های آئینی و سنتی اقوام ایرانی از جمله بوشهر و گیلان، تغذیه یزد و آئین‌های سنتی شهر جیرفت و … از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.
 
ناصری یاد آور شد: در این جشنواره برای حمایت از هنرمندان جیرفت، ۱۰ غرفه در اختیار صنایع‌دستی این شهرستان گذاشته شده  و این غرفه‌ها برای اجرای برنامه‌های آیینی سنتی شهرستان است.
 
 این جشنواره به مدت ده روز از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۳ در مجتمع رفاهی فرهنگیان جیرفت دایر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز