خبرگزاری کار ایران

نوبخت مطرح کرد:

پشتیبانی اعتباری از البرز آثار مثبت اقتصادی ملی به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۲۵۱

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: البرز استانی صنعتی و کشاورزی است که پشتیبانی اعتباری از این استان می‌تواند آثار چشمگیری در اقتصاد ملی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از موسسه سرم سازی رازی که عصر شنبه صورت گرفت، با اشاره به اینکه موسسات رازی و پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران دو مجموعه قدیمی و نوین در بخش تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی هستند، افزود: فعالیت‌های این موسسات بسیار موثر و حایز اهمیت است.

وی با اشاره به تبصره 21 لایحه بودجه 98 ادامه داد: بر این اساس مقرر شد از بودجه دستگاه‌هایی که کار موازی انجام می‌دهند کاسته شود و در جای مورد نیاز صرف شود. طبق این تبصره لایحه بودجه قرار نیست اعتبارات بخش‌های تحقیقاتی که نتایج امور آنها برای کشور ثمربخش است، تقلیل داشته باشد. به پژوهشگران و محققان بخش کشاورزی این نوید را می دهم که در این راستا علاوه بر عدم کاهش اعتبارات، حمایت ویژه‌ای نیز از آنها می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: قاطعانه این پیام را به تمامی دانشمندان کشور می دهم که به دنبال افزایش منابع برای تحقیق و پژوهش هستیم. بودجه سال 98 را با 433 هزار میلیارد تومان منابع، 15 آذر ماه امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم.

نوبخت افزود: برای پرداخت مطالبات اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تاکنون هزار میلیارد تومان تخصیص دادیم و باقی آن نیز تا ماه آینده محقق می‌شود. امید است مردم جمهوری اسلامی بیش از پیش از محصول علم و دانش محققان کشور بهره مند شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران طی چهل سال گذشته نه‌تنها درزمینهٔ بسط آموزش بلکه درزمینهٔ رشد علمی اقدامات تحسین‌برانگیزی را در سطح جهان داشته است.

وی افزود: این پژوهشکده بیوتکنولوژی است، جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته نه‌تنها در زمینهٔ بسط آموزش بلکه در زمینهٔ رشد علمی اقدامات تحسین‌برانگیزی را در سطح جهان داشته است. یکی از فناوری‌های نوینی که ما در آن صاحب سبک هستیم و جایگاه رفیعی در جهان داریم همین بیوتکنولوژی است، بنده این توفیق را پیدا کردم که برای دومین بار از این پژوهشکده بازدیدی داشته باشم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور گفت: خوشبختانه باخبر شدم در این حوزه در منطقه جایگاه نخست را داریم و در جهان نیز جایگاه سیزدهم به ایران اختصاص دارد.

نوبخت با تأکید بر اینکه در این پژوهشکده شاهد انجام فعالیت‌ها در حوزه نانوتکنولوژی هستیم، گفت: در کنار بایو و نانو ترکیبی که اکنون شاهد هستیم بسیار امیدبخش است.

وی افزود: خوشبختانه شاهد استفاده از فناوری‌های نو در کنار فناوری‌های هوا و فضا هستیم که این مهم نیز از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران طی این چهل سال است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم آثار این فناوری‌های نو را در افزایش راندمان و بهبود کیفیت و مقاوم‌سازی انواع محصولات کشاورزی ببینیم.

نوبخت با اشاره به اینکه استان البرز قطب علمی کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، گفت: البرز استانی صنعتی و کشاورزی است که قطعاً پشتیبانی اعتباری از این استان می‌تواند آثار چشمگیری در اقتصاد ملی داشته باشد.

وی با توجه به برنامه‌های که از سوی مدیریت جدید استان در حال پیگیری و اجرا است، گفت: با اجرای برنامه‌های در دستور کار می‌توانیم طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ که جزو سال‌های برنامه ششم است شاهد رفیع‌تر شدن جایگاه استان البرز در سطح ملی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز