خبرگزاری کار ایران

فرماندار میبد خبر داد

اماکن تاریخی میبد به پایگاه معتادان تبدیل شده بود/ سرمایه‌گذاری 170 میلیاردی بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۹۶۹

فرماندار میبد با اشاره به توجه ویژه به اماکن و بناهای تاریخی و بازسازی آنها گفت: اماکن تاریخی شهر میبد در بسیاری از نقاط به ویژه آسیاب‌ها به پایگاه معتادان مواد مخدر تبدیل شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فلاح در نشست خبری پنج تن از فرمانداران استان به تشریح وضعیت شهرستان میبد پرداخت و اظهار داشت: میبد بعد از یزد پر جمعیت‌ترین شهر یزد است و 35 درصد کاشی کشور در این شهرستان تولید می شود و برای 15 هزار نفر به غیر از بومی‌ها اشتغالزایی کرده است.

فلاح با اشاره به تدوین سند چشم انداز و افق 5 ساله برای شهرستان اضافه کرد: در دهه فجر نیز 103 میلیارد اعتبارات عمرانی داریم و با سرمایه گذاری 170 میلیاردی بخش خصوصی پروژه هایی تعریف شده است.

فرماندار شهرستان تفت با بیان اینکه هرسال با حضور نماینده ولی فقیه در شهرستان اولویت های میبد را مشخص می‌کنیم گفت: امسال سال ورزش برای شهرستان است و اغلب پروژه های ما ورزشی هستند که با مشارکت مردم بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی نیز 4 میلیارد تومان اعتبار دیده شده است افزود: به شدت به دنبال ثبت جهانی شهر میبد پس از ثبت زیلو هستیم از سویی میبد شهر تاریخی است و آثار بکر و دست نخورده ای دارد و داشته هایی داریم که باید به آن توجه خاصی شود.

فلاح با تاکید بر اینکه برخی اماکن تاریخی به پایگاهی برای معتادان تبدیل شده بود و وضعیت وحشتناکی داشت اظهار داشت: با اعتباراتی که برای بهسازی و مرمت بناها گذاشته شد نتایج مطلوبی به دست آمد و مشارکتی که مردم داشتند بسیاری از نقاط پاکسازی و بازسازی شد.

فرماندار شهرستان میبد، این شهرستان را شهر آسیاب‌ها برشمرد و اضافه کرد: 5 آسیبا قدیمی و تاریخی از دل خاک بیرون آمد و بوم گردی هایی نیز ایجاد شد که پذیرای تورهای گردشگری از کشورهای مختلف است.

وی گردشگری را فرصت و سرمایه‌ای دانست که در استان و شهرستان به طور مطلوب مورد استفاده قرار نگرفته و گفت: متاسفانه فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم اما با مشارکت مردم و طرح‌هایی که در نظر گرفته شده می توان از این سرمایه و فرصت استفاده مطلوب را برد.

فلاح تعداد طرح های صنعتی را 4 مورد از سوی بخش خصوصی اعلام و عنوان کرد: مجموعا 15 طرح در این ایام بهره برداری خواهد شد و نزدیک به 400 نفر اشتغالزایی جدید با مشارکت بخش خصوصی فراهم شده است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه در خصوص اشتغال افزود: متاسفانه نوع نگاهی که فارغ التحصیلان دارند نیز در نرخ بیکاری و عدم اشتغال آن ها تاثیر دارد که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود تا منتظر کارهای پشت میزی نباشیم.

فرماندار همچنین با اشاره به اینکه میبد کمترین سرانه مصرف آب در استان یزد را دارد تصریح کرد: با 60 لیتر در ثانیه آب، زمینه اشتغال 400 نفر فراهم شده است و در بخش صنعت 100 لیتر مصرف آب داریم و 17 هزار بیمه شده در حوزه صنعت ثبت شده است.

فلاح میزان مصرف آب در بخش کشاورزی در شهرستان میبد را 850 لیتر اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز برای 400 نفر اشتغالزایی شده است اما نکته مهم این است که صنعت در استان یزد بهره برداری خوبی از آب دارد.

وی شهرستان میبد را اولین شهر کشور دانست که تمامی بافت تاریخی آن در فهرست آثار ملی قرار گرفته و اظهار داشت: در این شهرستان سعی شده برخی بناها احیا و ساماندهی شود و زندگی در بافت تاریخی جریان داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز