خبرگزاری کار ایران

در بازدید از پروژه آزادراه تهران شمال؛

اسلامی: احداث پروژه با مهندسی روز دنیا دنبال می‌شود/سعیدی‌کیا: 34 هزار میلیارد ریال اعتبار صرف دو قطعه پروژه

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۵۰۵

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه آزادراه تهران شمال گفت: این پروژه با تمام دستاوردهای روز دنیا، ساخته می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی امروز در بازدید از پروژه آزاد راه تهران - شمال در جمع خبرنگاران گفت:  با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های فاخر ملی است، افزود: تمامی دستاوردهای روز مهندسی در این پروژه که یکی از مهمترین اقدام ملی محسوب می شود، وجود دارد.

وی با اشاره به تامین و تکمیل کارهای اجرایی و اقلام مورد نیاز این پروژه، گفت: بر اساس تعهدات، مقرر بود فاز اول این پروژه تیرماه 98 به بهره برداری برسد از این رو با اهتمام ویژه ای درصدد تحقق این امر هستیم.

وی افزود: شرایط آب و هوایی این مسیر به گونه ای است که باید به جدیت در راستای ایمن سازی و استاندارد سازی این پروژه اقدام کرد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه مسیر 2 ساعته از تهران به شهرستانک به 20 دقیقه کاهش می یابد.

وی گفت: عوامل رکود بسیاری در مقاطع مختلف سر راه پیشرفت پروژه آزادراه تهران شمال وجود داشته که موجب وقفه در بهره برداری از آن شده است.

اسلامی افزود: از سال 93 با همراهی بنیاد مستضعفان کشور در دولت تدبیر و امید این پروژه بی وقفه رو به پیشرفت بوده است. قطعات 2 و سه این پروژه نیز تونل های بزرگی قرار دارد که با صرف100 هزار میلیارد ریال و در مدت پنج سال به بهره برداری می رسد.

34 هزار میلیارد ریال اعتبار صرف دو قطعه پروژه 

محمد سعیدی کیا، رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز در ادامه اعلام کرد که تاکنون 34 هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث قطعات یک و 2 پروژه آزاد راه تهران- شمال هزینه شده است.

وی افزود: برای تکمیل قطعات 2 و سه حدود 80 تا 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است. اراده مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان کشور عامل اصلی تسریع در روند پروژه آزادراه تهران شمال است.

سعیدی‌کیا گفت: این پروژه با آخرین استانداردهای مهندسی روز دنیا در حال ساخت و تکمیل است. برای قطعات بعدی این پروژه مناقصه و فاینانس را در دستور کار داریم که از نیمه دوم سال آینده آغاز می شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز