خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

علت حادثه تصادف زنجیره‌ای روستای رباط نقص در سیستم ‌ترمز اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۳۸۴

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به حادثه‌ای که سه‌شنبه شب در روستای رباط پشت بادام اتفاق افتاد، علت این حادثه را نقص در سیستم ترمز کشنده هوو اعلام کرد.

علی علیخانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص حادثه رخ داده و آتش سوزی چند خودرو اظهار داشت: ساعت 20:54 سه‌شنبه، دوم بهمن‌ماه در کیلومتر 181 محور یزد - طبس داخل روستای رباط پشت بادام، یک دستگاه کشنده هوو با بارنامه‌ای از شهرستان اشکذر که حامل هیدروکربن بوده است، دچار سانحه شد.

وی با اشاره به اینکه این بار در حال حمل از اشکذر به منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بوده است، افزود: بر اساس بررسی‌های اولیه راننده در کیلومتر 174 محور یزد - طبس متوجه عدم عملکرد سیستم ترمز خودروی خود می‌شود و پس از طی هشت کیلومتر مسیر، در جاده داخل روستا به کشنده ولوو اف‌هاش حامل گاز سی‌ان‌‌جی که در کنار روستا پارک بوده، برخورد می‌کند.

علیخانی خاطرنشان کرد: هوو، بعد از این برخورد با طی 250 متر دیگر با یک تریلر رنو لبه کوتاه حامل سویا برخورد می‌کند و متعاقب آن به سمت چپ جاده منحرف و با سواری پراید برخورد می کند.

وی عنوان کرد: در این برخوردها، قسمت تانکر هوو سوراخ شده و در اثر اصابت با پراید مشتعل می‌شود و دوباره با طی مسافتی با قسمت جلوی بنز تک که حامل خاک کاشی در حاشیه جاده پارک بوده، برخورد می‌کند.

علیخانی با بیان اینکه در مجموع چهار خودروی سنگین و چند خودروی سواری پارک شده در این حادثه درگیر می‌شوند، افزود: این برخوردها و اصابت‌ها در نهایت منجر به آتش‌سوزی شد که به دنبال آن اکیپ‌های راهداری و مجموعه عوامل آتش‌نشانی، پلیس و امدادی و ... به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه بخشدار خرانق نیز در طول خدمت‌رسانی نیروهای راهداری، امدادی و پلیس در محل حادثه حضور داشت، بیان کرد: مسیر اصلی مسدود و مسیر جایگزین به رانندگان معرفی شد و در نهایت ساعت 2:17 بامداد، مسیر راهگشایی و اقدامات مربوط به پاکسازی محل انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از تلاش‌های راهداران، مجموعه عوامل امدادی و نیروهای پلیس قدردانی کرد و افزود: همکاری مردم نیز سبب شد تا مسیر به رغم سنگین بودن حادثه، در سریع‌ترین زمان ممکن بازگشایی شود.

وی یادآور شد: این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشت و تنها راننده هوو دچار جراحت و مصدومیت شد که اکنون در بیمارستان بستری است و حال عمومی وی رضایت‌بخش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز