خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا:

۲۵هزار واحد مسکن در قالب طرح جامع صدرا احداث می شود/93 درصد بودجه شرکت عمران تحقق یافت

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۷۵۷

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به اینکه ۲۵هزار واحد در قالب طرح جامع صدرا احداث می شود تصریح کرد: این واحدها در اراضی مسکونی خالی صدرا احداث خواهند شد و جمعیتی اضافه بر میزان در نظر گرفته شده به صدرا اضافه نخواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا در جمع خبرنگاران از اختصاص ردیف بودجه مخصوص به صدرا از محل منابع عمومی دولت و بودجه عمومی استان خبر داد و گفت: اختصاص این بودجه ها برای پیگیری پروژه های مرتبط در سه بخش روبنایی، زیربنایی و دسترسی ها می تواند برای شهر صدرا گره گشا باشد.

خلیل حاجی پورهمچنین از برنامه ریزی برای افزایش پروژه های مشارکتی در صدرا خبر داد و گفت: در جلسه اخیر شورای آموزش و پرورش استان مقرر شد تا با مشارکت شرکت عمران صدرا دو مدرسه احداث شود که نیمی از اعتبار مورد نیاز از طرف شرکت عمران و بخش دیگر آن از محل بودجه منابع عمومی تامین شود.

وی همچنین از تحقق ۹۳درصدی بودجه ۱۱۰ میلیارد تومانی سال ۹۷ شرکت عمران خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های هدفمندی امسال در شرکت عمران شهر جدید صدرا طراحی و پیگیری شد این موفقیت حاصل گردید و امیدواریم تا پایان سال بودجه به طور صددرصدی محقق شود که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود یک موفقیت بزرگ برای شرکت عمران شهر جدید صدرا محسوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰۰ واحد در سال جاری را به صورت مشارکتی و ۳۵۰۰واحد به صورت محله سازی احداث می شود افزود: ساخت و ساز به صورت محله سازی بدین معنا است که مجموعه ای با تمام خدمات مورد نیاز روبنایی و زیربنایی همچون واحدهای آموزشی، مراکز درمانی، ورزشی و فرهنگی ساخته خواهد شد.

حاجی پور به پروژه هایی که قرار است در دهه فجر سال جاری افتتاح شود اشاره کرد و گفت:  آغاز عملیات اجرایی ۳۵۰۰ واحد مسکونی درقالب برنامه جدید وزارت مسکن و شهرسازی به صورت محله سازی، شروع عملیات دو پروژه مشارکتی به صورت تجاری مسکونی در صدرا که سال ها متوقف مانده بود، آغاز عملیات اجرایی خانه هنرمندان و مصلای شهر صدرا و شروع عملیات اجرایی یک مرکز محله شامل فضای سبز، مرکز ورزشی،درمانی،آموزشی و تجاری از جمله پروژه هایی است که در دهه فجر کلنگ آغاز عملیات اجرایی آنها بر زمین زده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا خاطر نشان کرد: سه زمین از چهار زمین ورزشی که در هفته دولت عملیات اجرایی آنها شروع شده بود با اعتباری بالغ بر ۲.۷ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته او  دفتر ثبت احوال شهر صدرا در دهه فجر آغاز به کار خواهد کرد که امیدواریم نخستین نوزاد متولد صدرا با شناسنامه صادره از این شهر جدید را داشته باشیم.

حاجی‌پور  به برنامه جدید وزارت راه و شهرسازی در زمینه تولید مسکن اشاره کرد و گفت: در برنامه توسعه مسکن که از سوی وزارتخانه برای جامعه هدف اقشار متوسط در نظر گرفته شده ۴۰۰هزار واحد مسکونی در کل کشور احداث خواهد شد.که به دستگاه ها و مجموعه های ذیربط وزارت راه نیز ابلاغ شده است این در حالیست که از این میزان ۲۰۰هزار واحد سهم شهرهای جدید کشور است.

وی با بیان اینکه سهم شهر جدید صدرا نیز ۲۵هزار واحد مسکونی است ادامه داد: تا پایان سال جاری عملیات آماده سازی و احداث ۴۵۰۰ واحد و در سال ۹۸ نیز ۷۵۰۰ واحد و تا سال ۹۹ عملیات آماده سازی باقیمانده ۲۵هزار واحد مسکونی آغاز خواهد شد.

 وی به دو محور باجگاه به صدرا و صدرا به دوکوهک اشاره کرد و افزود: دو دسترسی اصلی مسیر باجگاه به صدرا و صدرا به دوکوهک جایگاه صدرا را در موضوع پروژه های رو بنایی ،فضاهای آموزشی،فرهنگی و...ارتقا داده است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با بیان اینکه مطالعات خط قطار برقی صدرا در بهار سال آینده به پایان می رسد ادامه داد:  با اتمام و تکمیل خط سه مترو شیراز ما نیز عملیات اجرایی قطار برقی صدرا را دنبال خواهیم کرد.

وی بیان کرد:  با تکمیل این خط به طول ۹.۵ کیلومتر که از محل ایستگاه راه آهن شیراز تا اکوپارک صدرا خواهد بود این شهر نیز به خط سراسری مترو شیراز متصل شده و این راه دسترسی ارزان و سریع برای ساکنان صدرا فراهم شود. حاجی پور  از توافقات حاصل شده با اداره اوقاف در خصوص احداث آرامستان صدرا در یکی از اراضی تحت اختیار این سازمان در صدرا خبر داد  و گفت: عملیات اجرایی این آرامستان نیز تا پایان سال جدید آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز