خبرگزاری کار ایران

درمان بیش از ۷۰ بیماری با ذخیره خون بند ناف نوزاد/افزایش قیمت شارژ نگهداری ذخیره خون بند ناف

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۴۸۳

مسئول بانک ذخیره بند ناف خون درمانگاه جهاد دانشگاهی شیراز گفت: ذخیره خون بند ناف در بانک خون جان بسیاری از بیماران مبتلا به امراض مختلف را درمان می‌کند.

به گزارش ایلنا، شلیلی گفت: ذخیره خون بند ناف و استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان ۷۰ نوع بیماری قابل استفاده است که مهمترین آنها تالاسمی ماژور، سرطان خون و بیماری فلج مغزی یا سی پی است.
 
وی افزود: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانک خون فارس ذخیره شده است.
 
شلیلی افزود: استفاده از سلول‌های بنیادی در بیماران مبتلا به فلج مغزی ۳۰ تا ۴۰ درصد بهبود را نشان می‌دهد.
 
وی با اشاره به این که هزینه اولیه برای ذخیره سازی خون بند ناف ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان بوده و سالیانه ۱۴۰ هزار تومان شارژ باید انجام شود، که به علت افزایش قیمت دلار این قیمت‌ها ۶۰۰ هزار تومان نسبت به پارسال افزایش پیدا کرده است، افزود: خانم‌هایی که در ماه نهم بارداری هستند می‌توانند با مراجعه به سایت rsct.ir و یا تماس با شماره -۳۲۳۴۴۶۷۲ برای ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد خود ثبت نام کنند.
 
مسئول خون بند ناف درمانگاه جهاد دانشگاهی شیراز گفت: مرکزی در جهاد دانشگاهی شیراز و دو مرکز در لارستان و کازرون آماده پذیرش متقاضیان هستند و سال آینده هم دو مرکز دیگر در داراب و جهرم بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز