خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم‌نامه‌ای انجام شد؛

آسان شدن صدور پروانه پایان کار ساختمان در مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۴۱۱

با عقد تفاهم‌نامه بین شهرداری مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی فرآیند صدور پروانه پایان کار ساختمان حذف و روند آن برای شهروندان آسان شد.

به گزارش ایلنا، شهردار مشهد امروز در حاشیه امضای این تفاهم نامه به خبرنگاران گفت: شعار شهرداری در دوره جدید مدیریتی، هوشمندسازی خدمات رسانی به شهروندان است که تفاهم نامه مزبور در این راستا به امضا رسیده است.

محمدرضا کلایی افزود: شهروندانی که برای اخذ پروانه پایان کار ساختمان به شهرداری مراجعه می کردند به دلیل مغایرت هایی که در روند صدور پروانه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل ثبت اسناد و املاک و شهرداری وجود داشت، برای پاسخگویی و صدور پروانه با مشکل و معطلی مواجه می شدند.

وی اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم نامه یکی از دو بازدید موازی نهادها از محل احداث ساختمان برای صدور پروانه پایان کار، حذف و سیستم پاسخگویی به شهروندان در این زمینه یکپارچه می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد نیز در این باره گفت: مغایرت هایی که در روند کار صدور پروانه پایان کار ساختمان وجود داشت، وقت شهروندان را می گرفت که با انعقاد این تفاهم نامه بازدید شهرداری از روند احداث ساختمان حذف و بررسی این نهاد بر مبنای اطلاعات نقشه برداران سازمان نظام مهندسی ساختمان خواهد بود.

محمدرضا حسین نژاد افزود: با امضای این تفاهم نامه نقشه برداران سازمان نظام مهندسی ساختمان به شبکه اطلاعات شهرداری متصل می شوند تا هم عوامل شهرداری از اطلاعات نقشه برداران در این شبکه بهره گیرند و هم نقشه برداران از اطلاعات مربوط به شهرداری استفاده کنند.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این باره گفت: 80 درصد مراجعات به شهرداری مربوط به دریافت پروانه ساختمان است و عمده نارضایتی های شهروندان از طولانی بودن فرآیند صدور پروانه پایان کار می باشد.

محمد هادی مهدی نیا افزود: یکی از بزرگترین چالش های این کمیسیون اطاله زمان مجوزهای پایان کار ساختمان است که این امر به فرآیند امور در شهرداری و زمان و هزینه شهروندان آسیب می زند.

وی اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در سازمان ثبت اسناد و املاک در باره اجرایی شدن قانون حدنگار بویژه اجرای ماده 9 این قانون توسط سازمان نظام مهندسی وجود داشت، قرار شد از این تجارب برای کاهش بوروکراسی اداری بهره گیریم.

وی گفت: براساس تفاهم نامه امضا شده، بازدید شهرداری در این زمینه حذف شد و بین شهرداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک و سازمان نظام مهندسی اتصال شبکه اینترنتی ایجاد شد تا تعارضات در فرآیند صدور پروانه پایان کار ساختمان کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز