خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان یزد خبر داد:

رسیدگی به 52 هزار پرونده طی 9 ماه در یزد/ نقض 9 درصد از آرای صادر شده

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۲۷۱

معاون دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه 52 هزار و 365 پرونده جهت رسیدگی به مجموعه شوراهای حل اختلاف استان یزد وارد شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمدرضا حداد در جمع مسئولان قضایی و اعضای شوراهای حل اختلاف استان یزد اظهار داشت: در همین مدت نیز 52 هزار و 368 فقره پرونده مختومه شده و مانده پرونده ها در پایان 9 ماهه شش هزار و 209 فقره بوده است.

وی کیفیت آراء صادره در مجموعه شوراهای حل اختلاف استان را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: از مجموع بالغ بر 52 هزار پرونده رسیدگی شده تنها یک هزار و 839 پرونده مورد اعتراض قرار گرفته که از این تعداد تنها 9درصد از آراء نقض شده است.

این مقام قضایی از افزایش میزان صلح و سازش در پرونده های شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: از مجموع پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف تنها 35 هزار فقره از پرونده ها قابلیت صلح و سازش داشته که با تلاش مجموعه کارکنان شورا تعداد قابل توجهی از پرونده ها به صلح و سازش منتهی شده است.

وی با اشاره به اخذ رضایت در 7 پرونده قصاص نفس در 9 ماه سال جاری، اظهار داشت: جلوگیری از اجرای حکم قصاص نفس در 7 فقره پرونده و تلاش در جهت صلح و سازش در این پرونده ها را می توان از شاخص ترین پرونده های منتهی به سازش شده شوراهای حل اختلاف در استان ذکر کرد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه قائم مقام مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور، مدیرکل بودجه آمار و فناوری اطلاعات مرکز شوراهای حل اختلاف کشور، رئیس کل دادگستری استان و تعدادی از معاونین دادگستری کل استان یزد نیزحضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز