خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تداوم هوای سرد تا اواسط هفته در کشور/ بروز پدیده گرد و غبار در استان‌های شرقی/ همدان سردترین استان

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۱۶۳

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی کشور از تداوم هوای سرد تا اوسط هفته جاری و بروز پدیده گرد و غبار در استان های شرقی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد اصغری با بیان این مطلب افزود: کانون‌های تولید گرد و خاک در عراق در حال از بین رفتن هستند، بنابر این با کاهش سرعت باد در شهرهایی مانند خوزستان ، ایلام، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به مرور از غلظت هوا کاسته می‌شود.

وی گفت: در جنوب شرق کشورمان که کانون‌های تولید گرد و خاک داخلی است باعث می شود شاهد افزایش میزان گرد و غبار در استان های شرقی کشور هستیم که این شرایط در سیستان و­ بلوچستان، کرمان­ و بخش هایی از یزد حاکم خواهد بود و با کاهش کیفیت هوا و دید مواجه خواهیم شد.

کارشناس هواشناسی گفت: موجی که طی چند روز گذشته باعث بارش‌های خوبی در کشور شد خیلی برکت به همراه داشت و اکنون بارش ها در شمال شرق بیشترین اثرات خود را دارد و هموطنان ما در خراسان شمالی، گلستان، شمال خراسان رضوی ، شرق مازندران­ و ارتفاعات البرز شاهد برش برف و باران هستند.

اصغری افزود:­ البته به دلیل کاهش رطوبت امروز در بیشترین مناطق کشور با پدیده مه مواجه خواهیم شد.

وی گفت: دمای هوا امروز در تهران به سه درجه زیرصفر رسید،­ این یعنی­ سردترین روزهای زمستان را تجربه کردیم و همدان سردترین مرکز ما در کل کشور بود ، ضمن اینکه می توان به ورزغان ، تنگاور و بلده اشاره کرد که دمای آنها به 15 تا 16 درجه زیر صفر رفت .

کارشناس هواشناسی گفت: البته تا اواسط هفته تداوم سرما را خواهیم داشت و در کل می‌توان گفت هفته آرامی پیش روی ماست یعنی بارندگی ها نسبت به هفته گذشته خیلی خفیف است و فقط روز­ دوشنبه موجی از کشور رد می شود که در نیمه غربی ، این موج­ خودش را به شکل وزش باد نشان می دهد.

وی افزود:­ کلان شهرهایی مثل تهران ، اراک ، کرج ، اصفهان­ و حتی تبریز و سنندج­ هفته ای آرام را به همراه آلودگی هوا سپری خواهند کرد .

وی ادامه داد: البته این موج باعث می شود سه‌شنبه در شرق کشور وزش باد داشته باشیم و روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نیمه شرقی کشور باید منتظر بارش باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز