خبرگزاری کار ایران

مقیمی در سیزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها :

مازندران وضعیت اسفناکی دارد شهرداری‌ها اسفناک‌تر / زباله‌های شهروندان سفره های زیرزمینی را نابود کرد

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۷۴۷

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت:‌ این روزها مازندران اوضاع اسفناکی دارد. جوانان این منطقه از دغدغه بیکاری بسیار ناراضی‌اند ، شیرابه‌های زباله سفره زیرزمینی استان را به ورطه نابودی کشانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مقیم مقیمی با طرح این پرسش که مسئولان محترم آیا می‌دانید دغدغه و استرس ناشی از رایزنی‌های نامتناسب این روزها در باره انتقال آب دریای مازندران  خواب و خوراک را از فعالان محیط زیست گرفته است؟ گفت: کارخانه‌های مازندران یکی بعد از دیگری در حال تعطیل شدن است. ساحل بکر پرشده است از ویلای پایتخت‌نشینان ؛جنگل‌ها در حال نابودی است، سرانه فضای سبز عمومی هرروز بیش از پیش در حال افول است. مظلومیت مردم مازندران در پشت جنگل‌های نیمه جان و دریای طمع بستن آن به فراموشی سپرده شده است.

وی ادامه داد: اوضاع درآمد شهرداری‌ها اسفناک است و یکی از عمده‌ترین منابع درآمدی پوشش شهرداری‌ها سهم آنها از محل مالیات بر ارزش افزوده بود اما متاسفانه مطابق آمارهای موجود در مقایسه با سال گذشته به کمتر از نصف کاهش یافت و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کنار کاهش درآمد ناشی از رکود ساخت و ساز بر شدت بحران منابع درآمدی آنها افزوده است و جا دارد دستگاه‌های مربوطه پاسخگو باشند.

مقیمی ادامه داد:یک راهکارهای پیشنهادی به ویژه در استان‌های شمالی این است که سیاست‌های تشویقی برای ارتقا سازی شهرها به جای توسعه عرضی آن در دستور کار قرار گیرد .حمایت از انبوه‌سازان در صدور مجوز یک یا چند طبقه، بیشتر از  تغییر کاربری اراضی نیازشهروندان را برای  تامین مسکن فراهم می‌کند.

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها افزود:در رابطه با نظام شورایی هم باید بگویم به آقایان چه بخواهیم و چه نخواهیم با تصمیمات دوستان در حال ضعیف شدن هستیم و مسیری را می‌رویم که تبدیل به یک نهاد فرمایشی می‌شویم.

وی همچنین گفت: بودجه نظام شورایی به خصوص در شوراهای پایه و روستا و فرادست هیچ اقدامی صورت نپذیرفت و اهمیت به این موضوع در هاله‌ای از ابهام است. امروز شوراها مورد حملات قرار گرفته‌اند و کسی به زحمات شبانه‌روزی آنها توجهی نمی‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز