خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن اقتصاددانان ایران:

توسعه دولت الکترونیک در لایحه بودجه کشور دیده نشده است/کاهش 13 درصدی اعتبارات فناوری اطلاعات در بودجه 98

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۳۲۲

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به بی توجهی به توسعه دولت الکترونیک گفت: متاسفانه توسعه دولت الکترونیک در لایحه بودجه کشور هم دیده نشده است.

عباس علوی راد در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: توسعه دولت الکترونیک یکی از شعارهایی بوده که دولت اول و دوم روحانی در مقاطع مختلف بارها بر آن تاکید و بر عملیاتی نمودن آن پافشاری کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، ایران در شاخص دولت الکترونیک در میان ۱۹۳ کشور در سال ۲۰۱۸ به جایگاه ۸۶ دست یافته است ادامه داد: اگرچه جایگاه کشورمان در فاصله سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بیست رتبه ارتقاء یافته، لیکن به جهت سرعت رشد بسیاری از کشورهای منطقه چشم انداز، ایران در رده های پایین قرار دارد.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران اضافه کرد: بررسی برخی از ابعاد اعتبارات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه بودجه سال ۹۸ نشان می دهد دولت با کاهش اعتبارات این بخش به نوعی توسعه دولت الکترونیک را فراموش کرده است.

وی همچنین از کاهش 13 درصدی اعتبارات فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه بودجه سال ۹۸ نسبت به قانون بودجه سال ۹۷ خبر داد و عنوان کرد: سهم اعتبارات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از بودجه عمومی کشور از ۲/۷ درصد درسال ۹۷ به ۲/۲ درصد در لایحه سال ۹۸ کاهش یافته است.

علوی راد اضافه کرد: اعتبارات عمرانی زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در لایحه بودجه سال ۹۸ نسبت به قانون بودجه سال ۹۷ نیز معادل ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی ایجاد بسترهای تسهیل تجارت الکترونیک در کشور در لایحه بودجه سال ۹۸ نسبت به قانون بودجه سال ۹۷ نیز معادل ۱۰ درصد کاهش یافته اظهار داشت: اعتبارات عمرانی پیاده سازی خدمات الکترونیکی در گمرکات کشور در لایحه بودجه سال ۹۸ نسبت به قانون بودجه سال ۹۷ هم معادل ۱۲ درصد کاهش یافته است.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران تصریح کرد: در شرایطی که تحولات فناوری اطلاعات به سرعت در حال تغییر نقش، کارکردها و شیوه حکمرانی دولت ها از منظر کارایی، اثر بخشی و شفافیت است، ارزیابی نمای کلی اعتبارات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه بودجه سال ۹۸ توسعه شاخص های دولت الکترونیک در کوتاه مدت را با تردید مواجه می سازد.

وی بیان داشت: این موضوع با آنچه که دولت در گفتار خود نسبت به دولت الکترونیک به آن اشاره دارد متفاوت است و می طلبد تا رویکردها در این زمینه تغییر داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز