خبرگزاری کار ایران

فرماندار آبیک تاکید کرد:

لزوم استفاده از فضاهای آموزشی بلااستفاده در آبیک / برگزاری 2 جشن باشکوه در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۰۴۲

فرماندار شهرستان آبیک گفت: از مسؤولان آموزش و پرورش استان قزوین درخواست می‌شود نسبت به استفاده از فضاهای آموزشی بلااستفاده شهرستان آبیک، دستور لازم را صادر کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک اظهار کرد: از مسؤولان آموزش و پرورش استان قزوین درخواست می‌شود نسبت به استفاده از فضاهای آموزشی بلااستفاده شهرستان آبیک دستور لازم را صادر کنند.

وی افزود: خیلی از مکان‌ها و فضاهای آموزشی بلااستفاده به مروز زمان مستهلک و فرسوده می‌شوند در حالی که استفاده از آنها موجب نگهداری ساختمان و فضای آموزشی می‌شود.

  فرماندار شهرستان آبیک بر بهره‌گیری اداره آموزش و پرورش این شهرستان از وجود مشاوران تربیتی در زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی سامانه تصمیم، آموزش دانش‌آموزان می‌تواند در کاهش طلاق و سایر آسیب‌ها نقش به‌سزایی ایفا کند.

احمدپور اضافه کرد: به مناسبت چهلیمن سال پیروزی انقلاب اسلامی، جشن‌های باشکوهی با محوریت ائمه جمعه و با حضور گسترده مردم در شهرهای آبیک و خاکعلی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تخلیه ساختمان‌های مدارس امیرکبیر که از مدارس تخریبی شهرستان آبیک است، نگرانی وجود ندارد و هر زمانی که خیر قصد کلنگ‌زنی ساخت مدرسه جدید را داشته باشد، می‌توان اقدام کرد.

این مسؤول تصریح کرد: مدیران ادارات شهرستان آبیک حق ندارند شرکت‌های تولیدی، صنعتی و خیران سلامت و مدرسه‌ساز را پشت درب ادارات معطل نگه دارند که با توجه به روح بزرگ مسؤولان، این امر بعید خواهد بود.

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به افتتاح مدرسه 12 کلاسه شهر خاکعلی افزود:  با توجه به قرار داشتن این مدرسه در خارج از شهر و مسیر ترانزیتی، فاقد شانه خاکی و علائم ترافیکی بوده که هزینه‌های مضاعفی را بر مسؤولان تحمیل کرد.

احمدپور ادامه داد: اگر زمینی قرار است برای احداث مدرسه جدیدی از سوی شهرداری و شورای شهر خاکعلی اختصاص یابد لازم است داخل بافت محدوده این شهر باشد تا با مشکل مواجه نشویم.

وی اضافه کرد: با نارسایی‌هایی در زمینه سخت‌افزاری آموزش و پرورش مواجه‌ایم که توجه ویژه مسؤولان آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین به این شهرستان ضروری است و با توجه به ژرف‌اندیشی و بینش مسؤولان این دو اداره کل، شهرستان آبیک در اولویت قرار گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه منکر زحمات مسؤولان گذشته شهرستان آبیک نیستیم، خاطرنشان کرد: استحقاق شهرستان آبیک بیش از وضعیت فعلی آن است و با توجه به عمر بابرکت 40 ساله انقلاب، شهرستان آبیک در برخی زمینه‌ها مهجور واقع شده است.

فرماندار شهرستان آبیک بیان کرد: باتوجه به وفاق، همدلی و یکرنگی موجود در شهرستان آبیک، بهترین فرصت برای مدیران استانی از این فضای حاکم بر این شهرستان است.

احمدپور افزود: باید شرایط و مقتضیات دولت را درک کرد و با تلاش و همت مسؤولان، کارهای بر زمین مانده جمع شود.

وی یادآور شد: جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک به طور مرتب و منظم برگزار شده است.

کلنگ‌زنی 2 مدرسه در دهه فجر

علیرضا اینانلو مدیر آموزش  وپرورش شهرستان آبیک هم در این جلسه با اشاره کلنگ‌زنی بزرگترین مجتمع آموزشی این شهرستان در دهه فجر گفت: این مجتمه به همت یکی از خیران احداث می‌شود.

وی افزود: با اختصاص زمین در شهر خاکعلی از سوی شهرداری و شورای این شهر، کلنگ مدرسه جدید هم در دهه فجر به زمین زده می‌شود. مشکل مدرسه شرافت شهر خاکعلی با تعریف دو کلاس رفع شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از برگزاری یادواره ویژه شهید بهمن بیگ‌زاده از شهدای دانش‌آموز این شهرستان دراسفند ماه خبر داد و اضافه کرد: این یادواره یا در مدرسه بیگ‌زاده و یا در یکی از سالن‌های آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز