خبرگزاری کار ایران

فرماندار اردکان:

اشتغالزایی در صنعت گردشگری درآمدزایی بالایی دارد/افزایش ظرفیت پذیرش بوم‌گردی

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۶۱۵

فرماندار اردکان با اشاره به لزوم کاهش آمار بیکاری و بازدهی سریع سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری گفت: اشتغالزایی در صنعت گردشگری درآمدزایی بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی مقیمی در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان اردکان اظهار داشت: گردشگری به‌عنوان یکی از بخش‌های مغفول مانده در کشور است که خدمات مرتبط با آن یکی از بهترین و زودبازده ‌ترین بخش ‌های درآمدی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه گردشگری رشته‌ شغل‌‌های متعددی را درگیر می‌کند که حمل و نقل و هتلداری و صنایع دستی از جمله آنها است، ادامه داد: در ایام پایانی سال باید سیما و منظر شهری را به گونه ای با نشاط و سرزنده نگه داشت تا موجب جذب بیشتر گردشگر و رونق اقتصادی شود.

فرماندار اردکان وجود اماکن گردشگری، مذهبی و تاریخی در نقاط مختلف شهرستان را ظرفیت بزرگی برای جذب گردشگر در ایام نوروز برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه در شهرستان اردکان وجود این ظرفیت ها به‌ نحو شایسته و مطلوب مورد توجه و بهره برداری قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت‌ گرفته و مشارکت بخش‌خصوصی، ظرفیت پذیرش واحدهای بوم‌گردی اردکان به بیش از ۴۵۰ نفر رسیده، اضافه کرد: حضور گردشگران، منبع پایدار و مهمی برای درآمد مردم است و حوزه گردشگری باید بیش از پیش تقویت شود.

مقیمی با اشاره به ویژگی‌های گردشگری استان و شهرستان اردکان و ثبت جهانی شهر یزد بیان داشت: گردشگری اردکان با توجه به سابقه فرهنگی شهرستان یکی از بهترین پتانسیل‌ها برای انتقال فرهنگ و هویت مردم خوب و نجیب اردکان است.

وی گردشگران را سفیران فرهنگی خواند و اظهار داشت: گردشگران می‌توانند آداب و رسوم اردکانی‌ها را به تمام نقاط دنیا منتقل کنند و چهره ای زیبا از مردم به نمایش بگذارند.

 فرماندار اردکان با بیان اینکه ایجاد اشتغال در بسیاری از صنایع دیگر، هزینه‌بر است تصریح کرد:  پرداختن به صنعت گردشگری در مقایسه با دیگر صنایع، کم‌هزینه‌تر بوده و بازدهی و درآمدزایی بیش‌تری دارد.

مقیمی به اشاره به وضعیت معیشتی مردم و وضعیت درآمدی کشور گفت: صنعت توریسم می‌تواند علاوه بر ارزآوری، فضاسازی‌های منفی دشمنان علیه کشور را نیز خنثی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز