خبرگزاری کار ایران

در خوزستان اتفاق افتاد ؛

رانش زمین و ترک خوردن دیوار‌های روستای "میراحمد"/ تهدید جان بیش از 400 روستانشین

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۴۵۸

بخشداری دهدز از رانش زمین در روستای "میراحمد" خبرداد و گفت: اگر مسئولان چاره‌ای نیندیشند جان بیش از 400 نفر در خطر است.

سید محسن البرزی سرپرست بخشداری دهدز  در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: بارندگی‌های اخیر باعث رانش زمین و ترک برداشتن چند منزل مسکونی در روستای "میراحمد" شد و افرادی که خانه‌هایشان دچار مشکل شد به مدرسه‌ای در این روستا منتقل شدند.

وی افزود: اهالی این روستا در شرایط سختی به سر می‌برند و اصلا امنیت جانی ندارند و هر لحظه ممکن است با رانش زمین خانه‌های آنها بر روی سرشان تخریب شود. مسئولان استانی و کشوری باید برای این افراد چاره اندیشی کنند و با ساخت یک شهرک در نزدیکی همین روستا برایشان بسازند و آب، برق و گازشان تامین شود.

البرزی ادامه داد: با تمامی افراد این روستا صحبت کرده‌ایم که برایشان تسهیلات بگیریم و زمینی از منابع ملی برایشان تامین کنیم ولی از آنجایی که مردم این روستا به لحاظ وضعیت مالی بسیار ضعیف هستند می گویند توانایی پرداخت وام را ندارند و خواسته آنها گرفتن وام بلاعوض و زمینی است که بتوانند نقل مکان کنند.

سرپرست بخشداری دهدز در ادامه افزود: در حال حاضر 8 خانه از این روستا به شدت تخریب و  برخی دیگر از این خانه‌ها دیوار  و سقف آن‌ ترک برداشته و قابل استفاده نیستند و اگر به وضعیت این افراد رسیدگی نشود هر لحظه ممکن است بیش از 400 نفر زیر آوار بمانند.

وی در پایان گفت: مشکل رانش این روستا از زمان آبگیری سد کالرئنه سه در منطقه اتفاق افتاد و قبل از آن روستا هیچ گونه رانشی نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز