خبرگزاری کار ایران

واعظی:

واسطه‌گری نرخ کالاهای اساسی را بالا برده است

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۱۲۶

رییس دفتر رییس جمهور گفت: برخی با دریافت ارز دولتی محصول وارد می‌کنند اما به‌دلیل قرار گرفتن کالای وارداتی در دست واسطه‌های مختلف، کالاها با نرخ ارزان به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گلستان افزود: برای کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومان واردات داریم اما به‌دلیل واسطه‌های زیاد این کالاها هم افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. 

وی اضافه کرد: این مشکل در بخشی مانند نهاده‌های دامی نیز وجود دارد. ممکن است وزارت جهاد برای کم‌کردن واسطه‌ها نهاده‌های دامی را در اختیار بخش‌های مدنظر کشاورزان قرار نداده باشد. 

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به برخی مخالفت‌ها درباره اختصاص ارز به تولیدکنندگان برای واردات نهاده‌های کشاورزی گفت: باید طرح یا پیشنهادی ارایه شود تا هم موافقان اختصاص ارز و هم مخالفان را قانع کند تا مشکل اختصاص نهاده‌های دامی برطرف شود. دولت در حال کنترل کردن لحظه‌ای قیمت‌ها بوده و باید بتوانیم در کنار محدودیت‌های ناشی از تحریم از مزیت‌های آن هم بهره ببریم.

واعظی گفت: امروز مردم متوجه شده‌اند که حرف‌ آمریکا اثر چندانی ندارد و می‌توانیم داخل کشور با کمک همدیگر دوران تحریم را کوتاه و از آن گذر کنیم. اگر از کارآفرینان حمایت جدی کنیم، رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید رقم خواهد خورد.

واعظی بر ارتباط نزدیک میان اتاق‌های بازرگانی و دولت تاکید کرد و افزود: تقویت این مهم به دولت جهت و سمت سو می‌دهد تا با شرایط اقتصادی کشور چگونه تعامل کند.

رییس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت استان گلستان گفت: برخی محدودیت‌ها استان را از جایگاه اصلی خودش دور کرده ولی توجه به این خطه همواره در دستور کار دولت بوده و هست.

وی اضافه کرد: تعهدی که رییس جمهور در سفر قبل (برنامه دوره ای استانی سال 93) برای توسعه گلستان داشت 631 میلیارد تومان بود ولی تاکنون 754 میلیارد تومان پرداخت شده که رشد حدود 119 درصدی دارد. قرار است 85 میلیارد تومان دیگر هم به گلستان تخصیص یابد تا چند پروژه دیگر هم ‌تکمیل شود. تاکنون 71 پروژه از قول‌های رییس جمهور به مردم گلستان تکمیل شده، پنج پروژه بالای 90 درصد، 32 پروژه بین 60 تا 90 درصد و فقط یک پروژه انجام نشده است.

رییس دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه پروژه راه‌آهن گرگان - مشهد پیگیری خواهد شد، گفت: استاندار گلستان سفری به ترکمنستان خواهد داشت تا مشکلات راه‌آهن بین‌المللی اینچه‌برون را رفع کند.

وی همچنین به ظرفیت گردشگری گلستان اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار مهم است و باید از آن بهره برد و اگر زیرساخت های مناسب برای رونق گردشگری استان فراهم شود؛ گردشگران داخلی و خارجی در این خطه بیشتر جذب خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز