خبرگزاری کار ایران

عمادی در یزد مطرح کرد:

مهارت‌آموزی به یک مطالبه مردمی تبدیل شده است/ ضرورت تجهیز هنرستان‌‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۰۸۴

معاون وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت تجهیز هنرستان‌‌های کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرسول عمادی در شورای آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: آموزش و پرورش در تلاش است تا آموزش هنرجویان در مراکز کار و دانش برون سپاری شود.

وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت از مهمترین نظام‌های جامعه انسانی است لذا در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به تعلیم و تربیت و مهارت ‌آموزی تأکید شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه از افتتاح و راه‌اندازی دفتر همکاری مشترک شرکت‌‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی با آموزش و پرورش خبر داد و اضافه کرد: این موضوع یک اقدام مستمر برای آموزش هنرجوهای هنرستان‌ها در محیط کار و با حضور استادان مجرب است که منجر به اشتغال به تحصیل بسیاری از همین دانش‌آموزان می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برون‌‌سپاری طرح‌های مهارت‌‌آموزی اظهار داشت: در آموزش‌‌های کارودانش که با برون‌سپاری روی خواهد داد، آموزش‌ها نیز واقعی‌تر و به ایجاد اشتغال کمک خواهد داشت.

عمادی با بیان اینکه هدف اصلی شاخه کار و دانش تربیت نیروی کار در محل کار است، عنوان کرد: این هدف زمانی محقق می‌شود که نیروی کار در محل کار تربیت شوند چراکه نمی‌توان به آموزش‌‌های ارائه‌ شده در فضای بسته هنرستان و با امکانات محدود و ناقص اکتفا کرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تجهیز هنرستان‌‌های کشور اظهار داشت: هنرستان‌های کاردانش باید در حد محدود رشته‌هایی که در خارج از فضای هنرستان قابل برون‌‌سپاری و فاقد آموزش نیستند، تجهیز شوند.

وی خاطرنشان کرد: به هر میزانی که بتوانیم برون‌سپاری آموزش دانش‌‌آموزان کار و دانش را انجام دهیم، به همان میزان مشکل در تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌ها صرفه‌‌جویی می‌شود و زمینه بهبود کیفی کاردانش هم فراهم خواهد شد.

عمادی با تاکید بر لزوم مشارکت واحدهای تولیدی استان در اجرای این طرح و آموزش دانش آموزان خاطرنشان کرد: هر یک از شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی اگر بتوانند یک هنرجوی دیگر را در خط تولید خود آموزش دهند، تعداد بسیار زیادی از دانش‌ آموزان می‌توانند در این عرصه فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی به یک مطالبه بین مردم تبدیل شده، اظهار داشت: مسئولان کشور نیز بر این مسئله تأکید دارند و آموزش و پرورش در تدوین سند تحول بنیادین رویکرد مهارت آموزی را اتخاذ کرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به صدرنشینی استان یزد در 25 سال گذشته در کنکور سراسری بیان داشت: گرچه این افتخار قابل تقدیر است اما سند تحول بنیادین ما نیاز به یک تغییر جهت از آموزش‌‌های نظری به آموزش‌های فنی و مهارتی دارد که باید در این مسیر گام برداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز