خبرگزاری کار ایران

مهرور خبر داد:

آماده‌باش مدیریت بحران به دستگاه‌های اجرایی استان البرز

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۸۵۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به اخطاریه هواشناسی استان، مبنی بر ورود سامانه بارشی سرد به منطقه البرز مرکزی ضرورت دارد که فرمانداران، بخشداران، شهرداران و اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان و شهرستان در آماده باش کامل باشند.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار داشت: با عنایت به ورود سامانه بارشی سرد به منطقه البرز مرکزی به استان البرز، که پی آمد آن آسمانی نیمه ابری به تدریج ابری و مه آلود، کاهش دما، رگبار باران و بعضی ساعات به صورت بارش برف در مناطق شهری و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی بارش برف استان خواهد بود. 

وی افزود: اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی خود را حفظ نمایند.

مهرور گفت: از انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها اطلاع رسانی کنند. 

وی  بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها تاکید کرد.  

مهرور بر لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانالها، انهار و زیر پلها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری نیز تاکید کرد و گفت: شهروندان از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی خودداری نمایند. 

وی بر پیش‌بینی مکان‌های امن برای اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز